بررسی نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت های پویا
بررسی نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت های پویا

رضا محمدی؛ مسعود کسائی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 42-53

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.386438.1072

چکیده
  مزیت رقابتی یک سازمان را میتوان توانایی در نظر گرفت که سازمان از طریق استفاده از منابع و ویژگیهایش، به عملکردی بالاتر از رقبایش در همان بازار دست مییابد. ایجاد مزیت رقابتی پایدار در محیط پویای امروزی، ...  بیشتر
نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت
نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت

سید سینا فلاحتی ساروی؛ سید محمود حسینی امیری؛ مریم علی نژاد

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 25-39

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143531

چکیده
  برای شرکتهایی که فاقد نوآوری و خلاقیت هستند بقا و موفقیت در بازار چالش برانگیز است. عملکرد عالی کارمندان همیشه برای بدست آوردن یک مزیت رقابتی کافی نیست، بلکه در آن، رفتارها و خلاقیت‌های نوآورانه را می ...  بیشتر
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار

سعید صفاریان همدانی؛ لیلا فرهادی سنگدهی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 1-19

چکیده
  هدف کلی این تحقیق بررسی تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار در شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران بوده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شعب بانک اقتصاد ...  بیشتر