دوره 4 (1402)
دوره 3 (1401)
دوره 2 (1400)
دوره 1 (1399)
موضوعات = مدیریت
تعداد مقالات: 47
بررسی نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت های پویا
دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 42-53
چکیده
مزیت رقابتی یک سازمان را میتوان توانایی در نظر گرفت که سازمان از طریق استفاده از منابع و ویژگیهایش، به عملکردی بالاتر از رقبایش در همان بازار دست مییابد. ایجاد مزیت رقابتی پایدار در محیط پویای امروزی، ... بیشترتأثیر CRM استراتژیک، CRM عملیاتی و CRM تحلیلی بر قابلیت نوآوری
دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 80-91
چکیده
امروزه بسیاری از سازمانها از سیستمهای CRM بهره میبرند. هنگامی که یک شرکت از CRM استفاده میکند، قابلیتهای سازمانی مختلفی را توسعه میدهد که یکی از آنها، نوآوری است. از این رو، هدف این مقاله بررسی ... بیشترپیشبینی بازدهی استارتاپ با استفاده از روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی و مدلهای اقتصادسنجی و بهینهسازی پورتفوی با استفاده از مدلهای VaR و C-VaR
دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 92-132
چکیده
یکی از مهم ترین مفاهیم در هر اقتصادی استارتاپها هستند زیرا آنها ویژگیها و شاخصههایی مانند نوآوری، ایجاد اشتغال، افزایش بهرهوری اقتصادی و ... دارند که آنها را از سایر شرکتها متمایز میکنند. بنابراین، شناخت ... بیشتربررسی تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایهگذار در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 1-13
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایهگذار در شـرکتهـای پذیرفتهشده در بـورس اوراق بهادار تهران است. نمونه آماری تحقیق شامل 120 شـرکت پذیزفته شده ... بیشترمطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری (مورد مطالعه: سازمان بهزیستی استان تهران)
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 14-31
چکیده
هدف از انجام این پژوهش مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری بهزیستی تهران است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری آن سازمان بهزیستی استان ... بیشترارائه مدلی جهت برسی نقش بازاریابی الکترونیکی بر باورهای مدیریت و ایجاد مدیریت نسبی در کسب و کارهای کوچک و متوسط
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 32-51
چکیده
در دنیای امروز، سرمایة اصلی بسیاری از سازمان ها، برند آن سازمان است. از طرفی، داشتن کارکنان و مدیران انعطاف پذیر، ماهر، و چند مهارت، شاید برای هر سازمانی و به طور کلی برای هر سیستمی یک آرزو باشد. توجه روز ... بیشترتاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 52-70
چکیده
عملکرد صادرات بنگاه ها تحت تأثیر و ترکیبی از منابع و قابلیت های بنگاه است. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب می پردازد. هدف این تحقیق تعیین تاثیر ... بیشتربررسی تاثیر انعطاف پذیری منابع انسانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی فرهنگ انطباق پذیری (مورد مطالعه : سازمان انتقال خون ایران)
دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 83-96
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر انعطاف پذیری نیروی انسانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجی فرهنگ انطباق پذیری در سازمان انتقال خون ایران می باشد. نوع تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ فضای عملیاتی، توصیفی ... بیشترطراحی الگویی برای افزایش فروش در بازاریابی الکترونیکی خدمات بانکی با استفاده از داده کاوی
دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 1-21
چکیده
در بانکداری سنتی و کاغذی، افراد چون کاغذی را می دیدند و لمس می کردند، اعتماد ایجاد می شد. اما امروزه با حضور بانکداری الکترونیکی، از یک سو هنوز جامعه ایران با آن خو نگرفته و از سویی دیگر، نااطمینانی ها ... بیشتربررسی اثرات اعمال استراتژی های بازاریابی دیجیتال در توسعه فروش محصولات صنایع غذایی
دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 22-38
چکیده
نقطه شروع برای کسب موفقیت در بازاریابی دیجیتال، مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار، خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوند داده و ... بیشتربررسی استراتژی تبلیغات بازاریابی اجتماعی جهت افزایش فروش آثار هنری
دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 39-46
چکیده
هنر نقش حیاتی در جامعه ایفا می کند.به گفته میکل آنژ اثر هنری واقعی چیزی نیست جز سایه ای از کمال خداوندی. با توجه به اهمیت هنر،امروزه شاید درصد خیلی کمی از مردم جامعه برای سر زدن به گالری ها و خرید آثار هنری ... بیشترواکاوی مدلهای کسب و کار خطوط هوایی در صنعت هوانوردی
دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 47-58
چکیده
مشکلات صنعت هوانوردی ایران، تا حدود زیادی متأثر از محدودیتهای خرید هواپیمای نو، موتور و قطعات یدکی از سالهای قبل بوده است؛ مشکلات جدیدی به مشکلات قبلی اضافه شد که از جمله میتوان به مسائلی چون عدم ... بیشتربررسی دلایل عدم استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا و نقش اعتماد در تزریق واکسن
دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 59-66
چکیده
واکسن یکی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای بهداشت عمومی است که تا حد زیادی به حذف یا کنترل چندین بیماری جدی در قرن گذشته کمک کرده است. به همین دلیل برای کنترل همه گیری بیماری کووید-19،علاوه بر ... بیشتربهینه سازی بازاریابی بین المللی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 1-17
چکیده
امروزه صادرات یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه می باشد. با توجه به نوسانات قیمت نفت در سال های اخیر، نیاز به صادرات محصولات غیرنفتی از جمله محصولات کشاورزی بیشتر شده است. استان مازندران ... بیشترمروری بر بهبود فرایند کسب و کارنمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران.
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 18-27
چکیده
به علت قرار گرفتن ایران بر روی کمربند خشک نیمکره شمالی و داشتن ذخائر منابع آبی محدود و نابسامانی بازار محصولات کشاورزی و نداشتن امنیت شغلی کشاورزان از مواردی است که کشاورزی ... بیشترتأثیر استراتژیک بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد بازاریابی
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 59-76
چکیده
در این پژوهش تأثیر استراتژیک بازاریابی رسانه های اجتماعی بر عملکرد بازاریابی بر اساس مدل نظری تافس و وین(2019 ) مورد بررسی قرار گرفته است. بر این اساس جامعه آماری تحقیق حاضر را که از لحاظ هدف کاربردی از ... بیشتربررسی مفهومی سواد دیجیتالی
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 77-86
چکیده
جهان امروز، جهانی با تحولات عظیم است. که در طول این سالها به سمت آینده دیجیتالی حرکت کرده است. به طوری که فناوری اطلاعات در سالهای اخیر به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است یکی از عمده ترین شرایط توسعه در ... بیشترمروری بر صادرات محصولات مرکبات استان مازندران شهرستان ساری
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 1-9
چکیده
چکیدهدر مقاله مروری حاضر، عوامل موثر بر صادرات مرکبات استان مازندران بررسی میشود. نتایج نشان میدهند، بازاریابی مرکبات در ایران با مشکلات مختلفی از جمله سهم عظیم واسطهها در خرید محصولات، سهم اندک ... بیشترکار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 10-21
چکیده
این پژوهش با هدف کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی انجام شده است. روش پژوهش ازنظر هدف،کاربردی و به لحاظ ماهیت، مروری بوده است. جامعه آماری شامل کلیه مقالات و نحقیقات مرتبط با خدمات غیرحضوری ... بیشتربررسی تأثیر بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر سبز شرکت با نقش میانجی اعتماد مشتری (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر قائمشهر)
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 22-38
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر سبز شرکت با نقش میانجی اعتماد مشتری (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر قائمشهر) می باشد. این پژوهش از لحاظ ... بیشترعوامل تاثیر گذار و مرتبط روانی درخریدو رفتار مصرف کننده در فروش الکترونیک
دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 39-46
چکیده
با توجه به اهمیت مطالعه رفتار مصرف کننده برای مطالعه به دلیل اینکه همه کالا وخدماتی که خریداری میکنیم و میتوانیم برتجربیات روزانه خود در بازار برای درک مفاهیم و نظریه های این حوزه تکیه نماییم، هدف ... بیشترنقش استراتژیهای بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان
دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 1-15