دوره 3 (1401)
دوره 2 (1400)
دوره 1 (1399)
موضوعات = کارآفرینی
تعداد مقالات: 8
بررسی تاثیر سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی(مطالعه موردی: پارک علم و فناوری مازندران)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 اردیبهشت 1401
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر سرمایه فکری بر کارآفرینی سازمانی در پارک علم و فناوری مازندران است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری آن کلیه کارکنان پارک و مدیران شرکت های دانش بنیان به تعداد ... بیشترارزیابی مقایسه ای ادراکات، گرایش ها و فعالیت های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی واحد مازندران و دانشگاه مازندران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 اردیبهشت 1401
چکیده
این مطالعه به دنبال ارزیابی مقایسه ای ادراکات، گرایش ها و فعالیت های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی و دانشگاه مازندران می باشد.چارچوب مفهومی پژوهش بر گرفته از مدل GEM می باشد . این پژوهش ... بیشترمدیریت کارآفرینی و کارکردهای آن در سازمانها
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 خرداد 1401
چکیده
در عصر اطلاعات، مزیت اصلی در سرمایه کارآفرینی نهفته است. کارآفرینی در دنیای پیشرفته امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به مزیت رقابت اصلی سازمانها میباشد. روند اوج یافتن نقش کارآفرینی، نوآوری و فناوریهای ... بیشترنقش هوش تجاری در رقابت با توجه به نقش میانجی کارآفرینی گرایی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 تیر 1401
چکیده
هدف از این تحقیق بررسی نقش هوش تجاری در رقابت با توجه به نقش میانجی کارآفرینی گرایی بوده است. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس جمع آوری دادهها و طرح تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی ... بیشترعوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی انجمن زادگاهی دریانیهای تهران
دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 54-66
چکیده
انجمنهای زادگاهی نهادهایی مردمی و خود جوش هستند که مهاجرانی که از روستا به شهر مهاجرت میکنند به واسطه سرمایه اجتماعی بالا در آنها به تشکیل یک اجتماع محلی در قالب انجمن زادگاهی اقدام میکنند. که در ... بیشترعوامل موثر بر توسعهی کار آفرینی ورزشی استان اردبیل : رویکرد تحلیل (PESTEL)
دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 67-79
چکیده
کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد. به نظر میرسد مساله بیکاری در جامعه به اندازهای کلان شده است که تنها با ایجاد بازاری جدید در اقتصاد میتوان برای این حجم از بیکاران ... بیشترعوامل رفتاریِ مؤثر بر تجارت کارآفرینی
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 28-49
چکیده
عوامل مربوط به کارآفرینی پایدار، مشترکاً بررسی نشده و برای تعیین تأثیر عوامل محیطی، اقتصادی، تجاری، روابط انسانی یا رفتاری بر کارآفرینی پایدار، رتبهبندی نشدهاند. رفتار شامل انگیزه، نوع دوستی، شفقت، ... بیشتربررسی فرصتها و چالشهای کارآفرینی در بستر بازاریابی شبکهای
دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 50-58