@article { author = {Falahati Saravi, Seyed Sina and Hosseini Amiri, Seyed Mahmoud and Alinejad Amiri, Maryam}, title = {The Role of Innovative Behaviors on Sustainable Competitive Advantage with the Mediating Role of Creativity}, journal = {Management, Economics and Entrepreneurship Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {25-39}, year = {2021}, publisher = {Seyed Reza Ehsanpour}, issn = {2783-5227}, eissn = {2783-5227}, doi = {10.22034/jmek.2021.143531}, abstract = {For companies that lack innovation and creativity; Survival and success in the market is challenging. The excellent performance of employees is not always enough to gain a competitive advantage, but in it, innovative behaviors and creativity can be considered as the necessary combinations to build it. Therefore, the purpose of this study is to investigate the role of innovative behaviors on sustainable competitive advantage with the mediating role of creativity. The research method is reviewed and studied by related research. The results of the research showed that; Innovative behaviors affect sustainable competitive advantage. And suggests that customer-generated behaviors indirectly increase competition through marketing orientation. In addition, the development of innovation directly and positively, in addition to creating value, also affects competitiveness. Responding to innovative behaviors also affects employee creativity. Employee creativity is also effective on sustainable competitive advantage. The results showed that in order to achieve a high level of competitive advantage and market influence through employee creativity, emphasizes the need to improve the brand's mental image. In fact, the idea of ​​a higher level of creativity and their effectiveness in meeting the needs will be accompanied by a higher level of competition. Finally, it is suggested to apply policies and support to promote and expand the use of superior innovations and creativity in order to produce quality products to increase competitiveness.  }, keywords = {}, title_fa = {نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت}, abstract_fa = {برای شرکتهایی که فاقد نوآوری و خلاقیت هستند بقا و موفقیت در بازار چالش برانگیز است. عملکرد عالی کارمندان همیشه برای بدست آوردن یک مزیت رقابتی کافی نیست، بلکه در آن، رفتارها و خلاقیت‌های نوآورانه را می توان از ترکیبات ضروری برای ساختن آن دانست. لذا هدف از این تحقیق، بررسی نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی  خلاقیت می باشد. روش تحقیق مروری و با مطالعه تحقیقات مرتبط انجام پذیرفته است. نتایج حاصل از تحقیقات نشان داد که رفتارهای نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار موثر است. و حاکی از آن است که رفتارهای ایجاد شده برای مشتریان، به طور غیرمستقیم رقابت را از طریق جهت گیری بازاریابی افزایش می دهد. علاوه بر این، توسعه نوآوری به طور مستقیم و مثبت علاوه بر ایجاد ارزش، بر رقابت پذیری نیز تأثیر می گذارد. همچنین پاسخ به رفتارهای نوآورانه بر خلاقیت کارکنان تاثیرگذار است. همچنین خلاقیت کارکنان بر مزیت رقابتی پایدار موثر است. نتایج نشان داد که برای دست یابی به سطح بالایی مزیت رقابتی و نفوذ در بازار از طریق خلاقیت کارکنان بر ضرورت بهبود تصویر ذهنی برند تاکید می کند. در واقع تصور ازسطح خلاقیت بالاتر و اثربخش آنها در ارضا نیازها، همراه با سطح بالاتری از رقابت خواهد بود. در نهایت، اعمال سیاست ها و حمایت های در جهت ترویج و گسترش استفاده از نوآوری ها و خلاقیت های برتر در راستای تولید محصولات با کیفیت برای افزایش قدرت رقابت پذیری پیشنهاد می شود.}, keywords_fa = {رفتارهای نوآورانه,مزیت رقابتی پایدار,خلاقیت}, url = {http://www.jmek.ir/article_143531.html}, eprint = {http://www.jmek.ir/article_143531_42ae54f10efb85659ffb5778bc344db4.pdf} }