@article { author = {Divandari, Ahmad and Noori, Aliraza}, title = {Provide a Model for Examining E-Marketing Map on Management Beliefs and Create Relative Management in Small and Medium Businesses}, journal = {Management, Economics and Entrepreneurship Studies}, volume = {3}, number = {1}, pages = {32-51}, year = {2022}, publisher = {Seyed Reza Ehsanpour}, issn = {2783-5227}, eissn = {2783-5227}, doi = {10.22034/jmek.2022.150389}, abstract = {In today's world, the main asset of many organizations is the brand of that organization. On the other hand, having flexible, skilled, and multi-skilled employees and managers may be a dream for any organization and for any system in general. There is a growing focus on the role of business orientations in why organizations differ in their adoption of e-marketing. However, there is little evidence in the field of e-marketing in the field. E-marketing enables small and medium-sized companies to go global after establishing an online presence. Given the importance of e-marketing for small and medium-sized enterprises, research is underway to understand the levels of adoption and its implications. The majority of these efforts use the classical innovation aspect, which assesses the impact of technological, internal and external factors, including government support, on e-marketing adoption. Due to the importance of e-marketing orientation in different dimensions, this article examines the orientation of e-marketing in the field of small and medium enterprises. The research is applied in terms of purpose and is based on descriptive research method and causal survey method. Also, in terms of data analysis method, descriptive and inferential statistics and SPSS 24 software were used to test the degree of dependence of relationships between variables.}, keywords = {SMEs,E-marketing,Marketing,Market Orientation}, title_fa = {ارائه مدلی جهت برسی نقش بازاریابی الکترونیکی بر باورهای مدیریت و ایجاد مدیریت نسبی در کسب و کارهای کوچک و متوسط}, abstract_fa = {در دنیای امروز، سرمایة اصلی بسیاری از سازمان ها، برند آن سازمان است. از طرفی، داشتن کارکنان و مدیران انعطاف پذیر، ماهر، و چند مهارت، شاید برای هر سازمانی و به طور کلی برای هر سیستمی یک آرزو باشد. توجه روز افزونی به نقش جهت گیری های کسب و کار در رابطه با اینکه چرا سازمان ها در اتخاذ بازاریابی الکترونیک متفاوتند ،وجود دارد. با این حال، شواهد کمی در زمینه بازاریابی الکترونیک در زمینه ها وجود دارد. بازاریابی الکترونیک، شرکت های کوچک و متوسط را قادر می سازد که پس از ایجاد حضور آنلاین، جهانی شوند. با توجه به اهمیت بازاریابی الکترونیک برای شرکت های کوچک و متوسط ، پژوهش هایی در حال انجام است تا سطوح اتخاذ و پیشآیندهای آن درک شوند؛ اکثریت این تلاش ها از جنبه نوآوری کلاسیک استفاده می کنند که تاثیر عوامل فناوری، داخلی و برونی، شامل پشتیبانی دولتی، بر اتخاذ بازاریابی الکترونیک را ارزیابی می کنند. با توجه به اهمیت جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در ابعاد مختلف، در این مقاله به بررسی جهت گیری بازاریابی الکترونیکی در زمینه شرکت های کوچک و متوسط پرداخته می شود. پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و براساس روش تحقیق توصیفی و شیوه پیمایشی از نوع علی می باشد. همچنین از نظر روش تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی و از نرم افزار 24 SPSS برای آزمون میزان وابستگی روابط بین متغیرها استفاده شده است. برای انتخاب حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است که نمونه آماری این تحقیق 385 نفر از مدیران و کارکنان شرکت های کوچک و متوسط غرب استان تهران می باشد که در این پژوهش پرسشنامه استفاده شده است که ابزاری برای روایی می باشد و با استفاده از الفای کرونباخ که مقدار آن برابر با 50/87 درصد می باشد و پایایی و روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت نتایج به دست آمده از تحلیل آماری حاکی از آن است کلیه فرضیات تحقیق مورد پذیرش قرار گرفته است.}, keywords_fa = {شرکت های کوچک و متوسط,بازاریابی الکترونیکی,بازاریابی,جهت گیری بازار}, url = {http://www.jmek.ir/article_150389.html}, eprint = {http://www.jmek.ir/article_150389_7c39b29f98e3abf6ee3b03802144121e.pdf} }