%0 Journal Article %T نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان %J مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی %I موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی راه دانش بابل %Z 2783-5227 %A فتاحی, مجید %A سراج پور, سارا %D 2021 %\ 03/21/2021 %V 2 %N 1 %P 1-15 %! نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان %K استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال %K وفاداری مشتریان %K رشد فروش %R 10.22034/jmek.2021.143174 %X باتوجه‌ به اهمیت موضوع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و افزایش توجه و نیاز شرکت‌ها‌ و سازمان‌ها‌ به این حوزه و نقش مهم بازاریابی‌ دیجیتال در دست‌یابی سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها‌ به موفقیت در زمینه وفاداری مشتریان انجام خواهد شد. بسط و گسترش بازارهای دیجیتال در عصر حاضر و پیدایش وب سایت‌های مبتنی بر فروش در سطح جهانی سبب شده است الگوی رفتاری مصرف‌کنندگان در قبال خرید از شرکت‌ها تغییر کند در این بین وفاداری به یک دامنه و خرید از آن مبحثی نوین در عرصه‌های مدیریت رفتار مصرف‌کننده در بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. در این مقاله مروری، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ و استراتژی‌های مهم در ارتباط با آن برشمرده شده است. در ادامه دیدگاه‌های مطالعاتی وفاداری مشتری و رفتار مصرف‌کننده شامل دیدگاه‌های تصمیم‌گیری، تجربی و رفتاری و نیز بخش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان و افزایش فروش ارائه شده و تأثیر استراتژی‌های بازاریابی که بنگاه‌ها نیازمند به استفاده از آنها هستند ذکر شده است و در انتها نیز نتیجه‌گیری انجام شده است که با تکیه بر اجرای مناسب استراتژی، امکان دریافت بازخوای بازاریابی دیجیتال و برقراری تعامل سیستم و ایجاد تصاویر ذهنی در محیط دیجیتال، می‌توان ساختار ذهنی مصرف‌کنندگان را بسوی خرید در اینترنت معطوف و فرایند تصمیم‌گیری خرید آنها و در نتیجه وفاداری آنها را ایجاد نمود. %U http://www.jmek.ir/article_143174_c8a4434baa84cdf921534b75e40d62bf.pdf