%0 Journal Article %T بررسی تاثیر مولفه های سازمان یادگیرنده بر رضایت شغلی و عملکرد فردی کارکنان در سازمان راه و شهرسازی استان مازندران %J مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی %I موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی راه دانش بابل %Z 2783-5227 %A باباجانی بابلی, محدثه %A ماهفروزی, عباس %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 1 %N 4 %P 35-48 %! بررسی تاثیر مولفه های سازمان یادگیرنده بر رضایت شغلی و عملکرد فردی کارکنان در سازمان راه و شهرسازی استان مازندران %K سازمان یادگیرنده %K رضایت شغلی %K عملکرد فردی کارکنان %K قابلیت‌های شخصی %K آرمان مشترک %K مدل‌های ذهنی %K یادگیری جمعی %R %X هدف اصلی این تحقیق شناسایی تاثیر مولفه های سازمان یادگیرنده بر رضایت شغلی و عملکرد فردی کارکنان در سازمان راه و شهرسازی استان مازندران بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان سازمان راه و شهرسازی استان مازندران می‌باشند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از کرجسی و مورگان تعداد 118 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه می باشد که روایی صوری آن توسط استاد راهنما و چند نفر از صاحب نظران تایید شد. پس از بررسی اعتبار و روایی پرسشنامه، اطلاعات و داده ها جمع آوری و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با آمار توصیفی ( شامل : فراوانی، درصد فراوانی نسبی) و آمار استنباطی (شامل آزمون های کولموگروف-اسمیرنف، رگرسیون) با استفاده از نرم افزار spss انجام شد. نتایج حاصله بیانگر آنست که سازمان یادگیرنده و مولفه های آن (ابعاد) تاثیر مثبت، مستقیم و معناداری بر رضایت شغلی دارد و می تواند نقش موثری در افزایش عملکرد فردی کارکنان در سازمان داشته باشد. %U http://www.jmek.ir/article_149584_33c7bfc8214ba9146a2596f0113225b3.pdf