TY - JOUR ID - 143707 TI - عوامل تاثیر گذار و مرتبط روانی درخریدو رفتار مصرف کننده در فروش الکترونیک JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - عرب, حسین AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- بازاریابی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 2 SP - 39 EP - 46 KW - رفتار مصرف کننده KW - ادراک KW - بینش مصرف کننده KW - فروش الکترونیکی DO - 10.22034/jmek.2021.143707 N2 - با توجه به اهمیت مطالعه رفتار مصرف کننده برای مطالعه به دلیل اینکه همه کالا وخدماتی که خریداری می­کنیم و می­توانیم برتجربیات روزانه خود در بازار برای درک مفاهیم و نظریه های این حوزه تکیه نماییم، هدف ما از مطالعه رفتار مصرف کننده برسی عوامل موثر و مرتبط با توجه به بینش و درک مصرف کنندگان از اکتساب ،مصرف، کنار گذاری محصول و رابطه فزاینده بین اشنایی به رفتار مصرف کننده به شرکت کمک می­کند تا راه کار های بازاریابی خود را بهبود بخشد. رفتار مصرف کننده تحت تا ثیر افکار و گرایش مصرف کنندگان قرار دارد. ر فتار مصرف کننده شامل خدمات ایده و محصول می باشد. با توجه به گسترش روز افزون کاربران اینترنت و فروش در محیط دیجیتال، بررسی عوامل موثر درخرید الکترونیکی و ایجاد رابطه متقابل با خریداران الکترونیکی و ایجاد محیط امن و اسان برای مصرف کنندگان، بررسی نکات کلیدی رفتار مصرف کننده و عوامل تاثیر گذار در شکل گیری ساختار ذهنی خریدار،معرفی محیط دیجیتال و ارائه عوامل تاثیر گذار در محیط فروش الکترونیکی در این مقاله بررسی می­شود. UR - http://www.jmek.ir/article_143707.html L1 - http://www.jmek.ir/article_143707_72515b5014f05100053fa0152caa1e23.pdf ER -