TY - JOUR ID - 145905 TI - تاثیر کارآفرینی، گرایش بازار و مدیریت دانش در تولید پاک و مزیت رقابتی (مطالعه موردی فروشگاه رفاه استان مازندران) JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - داداشی جوکندان, علیرضا AU - غفاری, علیرضا AU - رشیدی قادی, ابوالفضل AD - باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد تالش، دانشگاه آزاد اسلامی، تالش، ایران. AD - گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران. AD - گروه مدیریت، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - IS - SP - EP - KW - دانش کارآفرینی KW - گرایشات بازار KW - مدیریت دانش KW - تولید پاک KW - مزیت رقابتی DO - N2 - هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی در فروشگاه رفاه استان مازندران می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف؛ کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، پیمایشی می باشد. جامعه آماری مشتریان فروشگاه رفاه استان مازندران است. در این پژوهش با توجه به جامعه آماری 100000 نفری و با استفاده جدول مورگان تعداد 373 نفر به عنوان نمونه آماری به پرسشنامه ها پاسخ دادند. ابزار جمع آوری داده ها کتابخانه ای و پرسشنامه های دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش، تولید پاک و مزیت رقابتی بود. برای آزمون فرضیات تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که کارآفرینی، گرایش بازار و مدیریت دانش با تولید پاک و مزیت رقابتی ارتباط مثبت و معناداری دارد. تولید پاک نیز با مزیت رقابتی ارتباط مثبت و معناداری دارد. UR - http://www.jmek.ir/article_145905.html L1 - ER -