نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان
نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان

مجید فتاحی؛ سارا سراج پور

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 1-15

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143174

چکیده
  باتوجه‌ به اهمیت موضوع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و افزایش توجه و نیاز شرکت‌ها‌ و سازمان‌ها‌ به این حوزه و نقش مهم بازاریابی‌ دیجیتال در دست‌یابی سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها‌ به موفقیت در زمینه ...  بیشتر
مروری بر صادرات محصولات مرکبات استان مازندران شهرستان ساری
مروری بر صادرات محصولات مرکبات استان مازندران شهرستان ساری

علی ترابی سیاه چناری

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 1-9

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143603

چکیده
  چکیدهدر مقاله مروری حاضر، عوامل موثر بر صادرات مرکبات استان مازندران بررسی می‌شود. نتایج نشان می‌دهند، بازاریابی مرکبات در ایران با مشکلات مختلفی از جمله سهم عظیم واسطه‌ها در خرید محصولات، سهم اندک ...  بیشتر
طراحی الگویی برای افزایش فروش در بازاریابی الکترونیکی خدمات بانکی با استفاده از داده کاوی
طراحی الگویی برای افزایش فروش در بازاریابی الکترونیکی خدمات بانکی با استفاده از داده کاوی

منوچهر منطقی؛ سعید قاسم پور

دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143721

چکیده
  در بانکداری سنتی و کاغذی، افراد چون کاغذی را می دیدند و لمس می کردند، اعتماد ایجاد می شد. اما امروزه با حضور بانکداری الکترونیکی، از یک سو هنوز جامعه ایران با آن خو نگرفته و از سویی دیگر، نااطمینانی ها ...  بیشتر
بهینه سازی بازاریابی بین المللی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران
بهینه سازی بازاریابی بین المللی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران

طیبه حیدری آردی

دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 1-17

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143955

چکیده
  امروزه صادرات یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه می باشد. با توجه به نوسانات قیمت نفت در سال های اخیر، نیاز به صادرات محصولات غیرنفتی از جمله محصولات کشاورزی بیشتر شده است. استان مازندران ...  بیشتر
بررسی تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

محمد فراهانی؛ سید علی نبوی چاشمی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.145859

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شـرکت‌هـای پذیرفته‌شده در بـورس اوراق بهادار تهران است. نمونه آماری تحقیق شامل 120 شـرکت‌ پذیزفته شده ...  بیشتر
تاثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش وپژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی
تاثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش وپژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی

محدثه باباجانی بابلی؛ مسعود سلطانی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 1-10

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق شناخت تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی بود. این پژوهش، یک پژوهش توصیفی از نوع کاربردی می باشد و در زمره مطالعات میدانی قرار ...  بیشتر
ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان
ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان

معین درزی؛ مجتبی نیک خواه

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 1-13

چکیده
  امروز سازمان ها کالا و خدماتی را ارائه می دهند که توسط تک تک مشتریان تعریف شده است. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیزی فراتر از اتوماسیون عملیاتی سنتی فروش، بازاریابی، زنجیره تأمین و یا خدمات از طریق ...  بیشتر
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار

سعید صفاریان همدانی؛ لیلا فرهادی سنگدهی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 1-19

چکیده
  هدف کلی این تحقیق بررسی تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار در شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران بوده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شعب بانک اقتصاد ...  بیشتر
تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه با نقش متغیرهای میانجی نگرش به دانشگاه و دانشکده (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال)
تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه با نقش متغیرهای میانجی نگرش به دانشگاه و دانشکده (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال)

محبوبه نظری؛ مجید فتاحی

دوره 1، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 1-9

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه و همچنین اثر متغیر میانجی نگرش به دانشگاه در رابطه بین عملکرد دانشگاه و وفاداری به دانشکده و دانشگاه میباشد. این پژوهش از نظر هدف ...  بیشتر
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی

علیرضا داداشی جوکندان؛ میرزاحسن حسینی؛ رحمان غفاری؛ محمد دوستار؛ فتانه پوروردی وانگاه

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-25

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159781

چکیده
  تحقیق حاضر دارای رویکردی آمیخته و ترکیبی(کیفی- کمی) بوده است. در بخش کیفی از روش نظریه‌پردازی داده‌بنیاد و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری تفسیری به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. ابزار این تحقیق ...  بیشتر
کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی
کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

صبیه نورمرادی

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 10-21

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143667

چکیده
  این پژوهش با هدف کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی انجام شده است. روش پژوهش ازنظر هدف،کاربردی و به لحاظ ماهیت، مروری بوده است. جامعه آماری شامل کلیه مقالات و نحقیقات مرتبط با خدمات غیرحضوری ...  بیشتر
بررسی وضعیت انواع نوآوری‌ سازمانی در شرکت‌های ساختمانی و تعیین تأثیر آن بر عملکرد
بررسی وضعیت انواع نوآوری‌ سازمانی در شرکت‌های ساختمانی و تعیین تأثیر آن بر عملکرد

فاطمه عسکریان امیری

دوره 1، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 10-23

چکیده
  امروز سازمان ها کالا و خدماتی را ارائه می دهند که توسط تک تک مشتریان تعریف شده است. یک سیستم مدیریت هدف این پژوهش  بررسی وضعیت انواع نواوری سازمانی در شرکتهای ساختمانی وتعیین تاثیر آن بر عملکرد آنها ...  بیشتر
بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: اداره پست استان مازندران)
بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: اداره پست استان مازندران)

نوراله اسدی؛ مجید فتاحی؛ نفیسه حسن‌زاده

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 11-25

چکیده
  شناسایی سرمایه فکری یک مسئله استراتژیک کلیدی است، در نتیجه، وضعیت موجودش بایستی به طور منظم به هیئت‌مدیره گزارش داده شود و اکثر سازمان‌ها و سایر گروه‌های ذی‌نفع در پی یافتن جوابی مناسب برای سؤال اساسی ...  بیشتر
مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری (مورد مطالعه: سازمان بهزیستی استان تهران)
مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری (مورد مطالعه: سازمان بهزیستی استان تهران)

مژگان باقرزاده؛ محمدرضا ثابت

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 14-31

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.149137

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری بهزیستی تهران است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری آن سازمان بهزیستی استان ...  بیشتر
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات

امین هاشمی مقدم؛ مجید فتاحی

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 14-22

چکیده
  هدف از این مطالعه شناسایی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات استان مازندران بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی–پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، متشکل ...  بیشتر
نقش فناوری اطلاعات بر رضایت ارتباطات و یادگیری سازمانی
نقش فناوری اطلاعات بر رضایت ارتباطات و یادگیری سازمانی

حامد نادری؛ سید محمود حسینی امیری

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 16-24

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143519

چکیده
  ظهور فناوری‌های جدید به طور مداوم موجبات تحول در جوامع امروزی را پدید می‌آورد و در این میان فناوری اطلاعات از موثرترین آن‌ها می‌باشد. سازمان ها برای حفظ بقا همزمان با پیشرفت فناوری، باید تسلط بر فناوری ...  بیشتر
مروری بر بهبود فرایند کسب و کارنمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران.
مروری بر بهبود فرایند کسب و کارنمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران.

دکتر فاطمه طاهری؛ شیوا کابلی بیزکی

دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 18-27

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143751

چکیده
  به‌ علت‌ قرار گرفتن‌ ایران بر روی‌ کمربند خشک‌ نیمکره شمالی‌ و داشتن‌ ذخائر منابع‌ آبی‌ محدود و نابسامانی‌ بازار محصولات کشاورزی و نداشتن‌ امنیت‌ شغلی‌ کشاورزان از مواردی‌ است‌ که‌ کشاورزی‌ ...  بیشتر
رابطه قابلیت‌های بازاریابی، انطباق سازمانی و عملکرد توسعه محصول جدید
رابطه قابلیت‌های بازاریابی، انطباق سازمانی و عملکرد توسعه محصول جدید

مهرداد ملیجی؛ نوراله اسدی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 20-39

چکیده
  قابلیت بازاریابی، باتوجه‌به انطباق سازمانی ابزار مناسبی جهت دستیابی شرکت‌ها به بهبود عملکرد توسعه محصول جدید است. درک چگونگی رابطه قابلیت‌های بازاریابی،  انطباق سازمانی و عملکرد توسعه محصول جدید ...  بیشتر
بررسی تأثیر بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر سبز شرکت با نقش میانجی اعتماد مشتری (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر قائمشهر)
بررسی تأثیر بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر سبز شرکت با نقش میانجی اعتماد مشتری (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر قائمشهر)

امیر علیزاده چمازکتی؛ سید یاسر ابراهیمیان جلودار

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 22-38

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143666

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر سبز شرکت با نقش میانجی اعتماد مشتری (مطالعه موردی: مصرف کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر قائمشهر) می باشد. این پژوهش از لحاظ ...  بیشتر
بررسی اثرات اعمال استراتژی های بازاریابی دیجیتال در توسعه فروش محصولات صنایع غذایی
بررسی اثرات اعمال استراتژی های بازاریابی دیجیتال در توسعه فروش محصولات صنایع غذایی

نیلا نجاتی

دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 22-38

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143779

چکیده
  نقطه شروع برای کسب موفقیت در بازاریابی دیجیتال، مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار، خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوند داده و ...  بیشتر
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و اخلاق تجارت بر نگرش برند (مورد مطالعه: مشتریان شرکت بیمه آسیا)
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و اخلاق تجارت بر نگرش برند (مورد مطالعه: مشتریان شرکت بیمه آسیا)

اصغر اسپه‌لار؛ امیر علیزاده چمازکتی

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 23-32

چکیده
  مسئولیت اجتماعی از جمله مهم ترین عناصر وجودى سازمان ها شناخته شده است، به گونه اى که اهمیت دادن به رعایت آن توسط سازمان ها نظر ذى نفعان خارج از سازمان را براى مشروعیت بخشیدن تقویت می کند. هدف از پژوهش حاضر ...  بیشتر
مروری بر ماهیت وب3.0و تاثیر آن بر روی بازارهای جهانی
مروری بر ماهیت وب3.0و تاثیر آن بر روی بازارهای جهانی

یگانه خرّاط؛ فاطمه کمالی‌نژاد؛ مهران بهرام ارجاوند؛ علی کلانتری

دوره 1، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 24-34

چکیده
  با پیشرفت اینترنت ، فناوری وب روز به روز به سرعت درحال پیشرفت است. نسخه سنتی وب با نام وب 1.0تنها،توانایی نمایش اطلاعات راداشت وکاربران نمیتوانستند تغییر در ان بوجود بیاورند. با ورود وب2.0 شکل جدیدی از اینترنت ...  بیشتر
نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت
نقش رفتار های نوآورانه بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی خلاقیت

سید سینا فلاحتی ساروی؛ سید محمود حسینی امیری؛ مریم علی نژاد

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 25-39

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143531

چکیده
  برای شرکتهایی که فاقد نوآوری و خلاقیت هستند بقا و موفقیت در بازار چالش برانگیز است. عملکرد عالی کارمندان همیشه برای بدست آوردن یک مزیت رقابتی کافی نیست، بلکه در آن، رفتارها و خلاقیت‌های نوآورانه را می ...  بیشتر
چگونگی تغییر از شرکت خانوادگی به شرکت کوچک و متوسط
چگونگی تغییر از شرکت خانوادگی به شرکت کوچک و متوسط

محمدرضا صافی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 26-34

چکیده
  هدف اصلی این پروژه مشاوره ای ارائه راه کارهای مناسب به شرکت تجارت گستر متین بود تا  بتواند فرهنگ مناسب سازمانی را بین مدیران خانوادگی خود نهادینه کند و همچنین بتواند از عملکرد بخش مالی خود برای اتخاذ ...  بیشتر
مدل ساختاری – تفسیری شناسایی عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی
مدل ساختاری – تفسیری شناسایی عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی

مونا یعقوبی زنجانی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 26-53

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159783

چکیده
  مفهوم تفکر استراتژیک و اهمیت آن در ادبیات موجود مورد بحث قرار گرفته‌است. می توان آن را به عنوان نگرش فرآیند تفکر سازمانی تعریف کرد که اقدامات هوشمند را هدایت می‌کند. هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر ...  بیشتر