ملیحه قلیتبار؛ مهدی فلاح جلودار
چکیده
هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی نقش آگاهی مصرفکنندگان از بازاریابی سبز با تصویر شرکت و قصد خرید مصرفکنندگان می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرفکنندگانی میشود که از خرده فروشیهای زنجیرهای ...
بیشتر
هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی نقش آگاهی مصرفکنندگان از بازاریابی سبز با تصویر شرکت و قصد خرید مصرفکنندگان می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرفکنندگانی میشود که از خرده فروشیهای زنجیرهای مواد غذایی شهرستان بابل (همچون خونه به خونه) خریداری میکنند. نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان، تعداد 384 نفر می باشد. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه و جهت تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل عاملی، و مدل سازی معادلات ساختاری برای تعیین رابطه بین متغیرهای تحقیق به کمک نرم افزار SPSS و Smart-PLS استفاده شده است. یافتهها حاکی از آن است که آگاهی مصرفکنندگان از بازاریابی سبز، مسؤلیت اجتماعی شرکت، تصویر ذهنی مصرفکنندگان از محصول، و شهرت شرکت، با قصد خرید مصرفکنندگان ارتباط مثبت و معناداری دارد.