علیرضا داداشی جوکندان؛ مجید فتاحی؛ علیرضا غفاری؛ ابوالفضل رشیدی قادی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1400
چکیده
هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی در فروشگاه رفاه استان مازندران می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف؛ کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، ...
بیشتر
هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی در فروشگاه رفاه استان مازندران می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف؛ کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، پیمایشی می باشد. جامعه آماری مشتریان فروشگاه رفاه استان مازندران است. در این پژوهش با توجه به جامعه آماری 100000 نفری و با استفاده جدول مورگان تعداد 373 نفر به عنوان نمونه آماری به پرسشنامه ها پاسخ دادند. ابزار جمع آوری داده ها کتابخانه ای و پرسشنامه های دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش، تولید پاک و مزیت رقابتی بود. برای آزمون فرضیات تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که کارآفرینی، گرایش بازار و مدیریت دانش با تولید پاک و مزیت رقابتی ارتباط مثبت و معناداری دارد. تولید پاک نیز با مزیت رقابتی ارتباط مثبت و معناداری دارد.