تاثیر کارآفرینی، گرایش بازار و مدیریت دانش در تولید پاک و مزیت رقابتی (مطالعه موردی فروشگاه رفاه استان مازندران)
تاثیر کارآفرینی، گرایش بازار و مدیریت دانش در تولید پاک و مزیت رقابتی (مطالعه موردی فروشگاه رفاه استان مازندران)

علیرضا داداشی جوکندان؛ علیرضا غفاری؛ ابوالفضل رشیدی قادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 اسفند 1400

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر دانش کارآفرینی، گرایشات بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی در فروشگاه رفاه استان مازندران می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف؛ کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، ...  بیشتر
نقش ارزش ویژه برند بر رقابت پذیری برند صادراتی با توجه به نقش استراتژیک گرایی
نقش ارزش ویژه برند بر رقابت پذیری برند صادراتی با توجه به نقش استراتژیک گرایی

مهدی خاکزادیان؛ سید صادق ایمانی؛ سیده مریم عمادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 تیر 1401

چکیده
  هدف، شناسایی نقش ارزش ویژه برند بر رقابت پذیری برند صادراتی با توجه به نقش استراتژیک گرایی می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس جمع آوری داده‌ها و طرح تحقیق به روش توصیفی- ...  بیشتر
بررسی نقش سیستم های هوشمند سازی تجاری بر عملکرد استارت آپ ها
بررسی نقش سیستم های هوشمند سازی تجاری بر عملکرد استارت آپ ها

سید صادق ایمانی؛ سیده مریم عمادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 تیر 1401

چکیده
  هدف پژوهش شناسایی نقش سیستم های هوشمند سازی تجاری بر عملکرد استارت آپ ها می باشد. پژوهش از نظر روش گردآوری داده ها «توصیفی» از نوع «همبستگی» و از نظر هدف «کاربردی» بوده است. جامعه آماری ...  بیشتر
تاثیر تجربه برند بر مشارکت مشتریان با نقش میانجی کیفیت خدمات (مورد مطالعه: بیمه پاسارگاد)
تاثیر تجربه برند بر مشارکت مشتریان با نقش میانجی کیفیت خدمات (مورد مطالعه: بیمه پاسارگاد)

آسیه مظفری اسرمی؛ رضا یوسفی سعیدآبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 تیر 1401

چکیده
  هدف از این پژوهش تاثیر تجربه برند بر مشارکت مشتریان با نقش میانجی کیفیت خدمات (مورد مطالعه: بیمه پاسارگاد) است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است جامعه آماری پژوهش کلیه‌ی مشتریان ...  بیشتر
تأثیر سیستم‌های اطلاعاتی استرتژیک بر استراتژی رقابتی و عملکرد شرکتها
تأثیر سیستم‌های اطلاعاتی استرتژیک بر استراتژی رقابتی و عملکرد شرکتها

مهدی آدینه آزادگله؛ زین العابدین رحمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 تیر 1401

چکیده
  با توجه به بازار جهانی امروزی و اقتصاد فزاینده ای پیچیده سیستم‌های اطلاعاتی استرتژیک برای بقاء بسیاری از سازمان‌ها بسیار مهم است. تحقیق حاضر بمنظور تعیین تأثیر سیستم‌های اطلاعاتی استرتژیک بر استراتژی ...  بیشتر
روش های استفاده از قرارداد های هوشمند در بازار ارزهای دیجیتال
روش های استفاده از قرارداد های هوشمند در بازار ارزهای دیجیتال

فاطمه کمالی نژاد؛ علی کلانتری؛ یگانه خرّاط؛ مهران بهرام ارجاوند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 مرداد 1401

چکیده
  با توسعه سریع ارزهای دیجیتال و فناوری های بلاک چین ، پلتفرم هایی مانند اتریوم و هایپرلجر شروع به پشتیبانی از انواع مختلف اسمارت کانترکت یا همان قراردادهای هوشمند کردند. قراردادهای هوشمند به طور فزاینده ...  بیشتر
مروری بر بهبود فرایند کسب و کار نمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران
مروری بر بهبود فرایند کسب و کار نمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران

شیوا کابلی بیزکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 فروردین 1402

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.325767.1012

چکیده
  چکیده به‌ علت‌ قرار گرفتن‌ ایران بر روی‌ کمربند خشک‌ نیمکره شمالی‌ و داشتن‌ ذخائر منابع‌ آبی‌ محدود و نابسامانی‌ بازار محصولات کشاورزی و نداشتن‌ امنیت‌ شغلی‌ کشاورزان از مواردی‌ است‌ که‌ کشاورزی‌ ...  بیشتر
بررسی تاثیرکیفیت افشای ماهیت کسب و کار و عملکرد مالی بر قضاوت سرمایه گذاران (مطالعه موردی: شرکت های سرمایه گذار در بندر امیرآباد)
بررسی تاثیرکیفیت افشای ماهیت کسب و کار و عملکرد مالی بر قضاوت سرمایه گذاران (مطالعه موردی: شرکت های سرمایه گذار در بندر امیرآباد)

فردوس اصل سعیدی پور؛ پروانه زراعتی فوکلایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 خرداد 1402

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.397242.1090

چکیده
  این تحقیق نقش ذهنیت گرایی سرمایه گذاران در مورد پیش بینی سود شرکت ها را مورد بررسی قرار می دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کیفیت افشای ماهیت کسب و کار گزارش تفسیری مدیریت و عملکرد مالی شرکت بر قضاوت سرمایه ...  بیشتر
کاربرد تحقیق در عملیات و سرمایه گذاری پروژه
کاربرد تحقیق در عملیات و سرمایه گذاری پروژه

سید کامران یگانگی؛ سیده سارا قمری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 دی 1402

https://doi.org/10.22034/jmek.2024.429462.1116

چکیده
  پژوهش عملیاتی با استفاده از روش‌هایی نظیر، مدل‌سازی ریاضی، برای تحلیل شرایط پیچیده، همواره به مدیران اجرایی توانایی اتخاذ تصمیم‌های مناسب‌‌تر و ایجاد سیستم کارا، بهینه و ثمربخش را خواهد داد. به‌طور ...  بیشتر
بررسی رابطه بین حمایت گری سازمانی و خردگرایی سازمانی در شهرداری‌های کلان‌شهر تبریز
بررسی رابطه بین حمایت گری سازمانی و خردگرایی سازمانی در شهرداری‌های کلان‌شهر تبریز

شهلا اصغری نظرلو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 اسفند 1402

https://doi.org/10.22034/jmek.2024.433438.1119

چکیده
  هدف کلی تحقیق حاضر تعیین رابطه بین حمایت گری سازمانی و خردگرایی سازمانی در شهرداری-های کلان‌شهر تبریز می‌باشد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش توصیفی- همبستگی است.. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان ...  بیشتر
تاثیر همسو سازی استراتژی های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر خلق مزیت رقابتی و بهره وری در سیستم بانکی (مطالعه موردی: بانک سپه)
تاثیر همسو سازی استراتژی های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر خلق مزیت رقابتی و بهره وری در سیستم بانکی (مطالعه موردی: بانک سپه)

زهره رباط جزی

دوره 4، شماره 4 ، اسفند 1402

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.425078.1107

چکیده
  هدف بررسی تاثیر همسو سازی استراتژی های کسب و کار، فناوری اطلاعات و بازاریابی بر خلق مزیت رقابتی و بهره وری در بانک سپه می باشد. پژوهش حاضر، از نظر هدف در زُمره پژوهشات کاربردی و بر اساس طرح تحقیق در زُمره ...  بیشتر
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران

نیلا نجاتی؛ سید محمد هاشمیان

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.342238.1048

چکیده
  امروزه استفاده از کیفیت خدمات مناسب در جذب بازار بهتر و ایجاد حس مطلوب در مصرف کنندگان دارای اهمیت بسیاری است. این امر موجب شده است تا هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه ...  بیشتر
بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری
بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری

محمد صوفیان

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 17-31

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.395575.1087

چکیده
  هدف از این تحقیق، بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس ...  بیشتر
نقش خودکارآمدی کارآفرینی دیجیتال در تاثیر آموزش کارآفرینی بر عملکرد کارآفرینی دیجیتال در استارت آپ های دیجیتال
نقش خودکارآمدی کارآفرینی دیجیتال در تاثیر آموزش کارآفرینی بر عملکرد کارآفرینی دیجیتال در استارت آپ های دیجیتال

محمد صادق نیکزاد؛ سودابه وفائیان

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 32-45

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.396414.1088

چکیده
  هدف از این تحقیق، بررسی نقش خودکارآمدی کارآفرینی دیجیتال در تاثیر آموزش کارآفرینی بر عملکرد کارآفرینی دیجیتال در استارت آپ های دیجیتال می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف از نوع تحقیقات کاربردی و بر اساس ...  بیشتر
نقش بازاریابی سبز در مدیریت ارتباط با مشتری
نقش بازاریابی سبز در مدیریت ارتباط با مشتری

نوشین وانی شجاع؛ مجید فتاحی

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 65-71

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.325674.1007

چکیده
  مدیریت ارتباط با مشتری، به عنوان یک ضرورت راهبردی در تمامی سازمان ها است. نگرش و رویکرد بسیاری از سازمان ها به مدیریت ارتباط با مشتری از دید تکنولوژی و فناوری است. مدیریت ارتباط با مشتری مزیتی رقابتی برای ...  بیشتر
بررسی نقش بلاکچین بر توسعه سرمایه انسانی
بررسی نقش بلاکچین بر توسعه سرمایه انسانی

رضا محمدی؛ مریم اخوان خرازیان

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.389243.1076

چکیده
  هویت یک سازمان مدرن در درجه اول توسط فناوری های نوآورانه کاربردی مانند بلاکچین یا اینترنت اشیاء شکل می گیرد. امروزه به طور کلی منابع انسانی در عصر جهانی اینترنت با مشکلا عدیده ای مواجه است و زمان زیادی ...  بیشتر
بررسی رابطه بین هوش سازمانی مدیران با سبک رهبری تحول گرا در شرکت مخابرات استان مازندران
بررسی رابطه بین هوش سازمانی مدیران با سبک رهبری تحول گرا در شرکت مخابرات استان مازندران

محسن صالحی؛ حسن مهرمنش

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.393728.1083

چکیده
  مدیران و کارکنان از ارکان مهم سازمان هستند. قسمت اعظم موقعیت مدیران مبتنی بر نفوذ آنان در فکر و ذهن کارکنان و اشخاص زیربط است. برای مدیران درک و عمل به مهارت‌هایی که بتواند افراد را برانگیزد و هماهنگی ...  بیشتر
شناسایی و رتبه بندی مولفه های بازاریابی رابطه مند به منظور نگهداری مشتریان بانک سپه
شناسایی و رتبه بندی مولفه های بازاریابی رابطه مند به منظور نگهداری مشتریان بانک سپه

مصطفی نصیری مستان آباد؛ حسین نوروزی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 36-50

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.393720.1082

چکیده
  نگهداری مشتریان یکی از ابزارهایی است که سازمان ها به کمک آن می توانند در بلند مدت به سودآوری بالایی دست یابند. بدین منظور این مقاله ارتباط بین بازاریابی رابطه مند و نگهداری مشتریان را مورد بررسی قرار ...  بیشتر
طراحی و تبیین مدل اثر بخشی بازاریابی محتوایی دیجیتال
طراحی و تبیین مدل اثر بخشی بازاریابی محتوایی دیجیتال

مونا یعقوبی زنجانی؛ مهتاب السادات موسوی فرد؛ عبداله نعامی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 51-87

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.392648.1078

چکیده
  هدف از  پژوهش حاضر طراحی و اعتباریابی مدل اثربخشی بازاریابی محتوایی دیجیتال انجام شده است. به لحاظ رویکرد پژوهش، کیفی است که در هفت مرحله انجام شد. از روش فراترکیب جهت بررسی متون استفاده شد. کلیه آثار ...  بیشتر
بررسی نقش کاربرد رویکرد بازاریابی سبز بر تقویت نام و نشان تجاری صنایع غذایی
بررسی نقش کاربرد رویکرد بازاریابی سبز بر تقویت نام و نشان تجاری صنایع غذایی

سید محمدرضا حسینی رستمی؛ محمد حقیقی

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 88-99

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.393926.1086

چکیده
  بیش از سه ده نیست  که رویکرد های بازاریابی سبز مورد توجه جوامع علمی قرار گرفته است. پر واضح است که عدم توجه به رویکرد های سبز توسط صنایع مشکلات و هزینه های زیادی را برای جامعه و محیط زیست به  همراه ...  بیشتر
تحلیل ارتباط میان مالکیت نهادی و عملکرد شرکتها با در نظر گرفتن نقش تعدیل کننده پاداش هیئت مدیره
تحلیل ارتباط میان مالکیت نهادی و عملکرد شرکتها با در نظر گرفتن نقش تعدیل کننده پاداش هیئت مدیره

کورش نعمت نژاد

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 46-55

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.392991.1079

چکیده
  مالکان نهادی در غالب موسسات مختلف دست به خرید و فروش حجم وسیعی از سهام شرکتها می زنند. از سهامداران نهادی می توان به بانکها، شرکتهای بیمه، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق های بازنشستگی و شرکتهای سرمایه گذاری ...  بیشتر
بررسی تاثیر قاطعیت کلام بر ادراک قدرت برند و درگیری ذهنی مشتریان در شبکه های اجتماعی(مورد مطالعه: شعب بانک شهر)
بررسی تاثیر قاطعیت کلام بر ادراک قدرت برند و درگیری ذهنی مشتریان در شبکه های اجتماعی(مورد مطالعه: شعب بانک شهر)

سعید اصغری

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 70-82

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.393710.1081

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تاثیر قاطعیت کلام بر ادراک قدرت برند و درگیری ذهنی مشتریان در شبکه های اجتماعی در میان مشتریان بانک شهر در شهر مشهد می باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می‌باشد. ...  بیشتر
تاثیر خلاقیت سازمانی بر شایستگی تجارت بین الملل با نقش میانجی قابلیت های کارآفرینی و نوآوری
تاثیر خلاقیت سازمانی بر شایستگی تجارت بین الملل با نقش میانجی قابلیت های کارآفرینی و نوآوری

نادر صالحی؛ متین صافی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 12-29

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.368194.1067

چکیده
  خلاقیت سازمانی به عنوان یک ساختار معماری، پایه ای برای ساختن قابلیت ها و در نتیجه، توانائی هایی است که شرکت ها می توانند به واسطه آن به اهداف خود دست یابند. هدف این تحقیق تعیین تاثیر خلاقیت سازمانی بر ...  بیشتر
بررسی رابطه توانمندسازی و تیم سازی با شایستگی‌های کارکنان با مطالعه نقش تعدیل گر فرهنگ ‌یادگیری ‌سازمانی
بررسی رابطه توانمندسازی و تیم سازی با شایستگی‌های کارکنان با مطالعه نقش تعدیل گر فرهنگ ‌یادگیری ‌سازمانی

سیده لعیا مرتضوی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 30-41

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.377739.1068

چکیده
  در این پژوهش به بررسی رابطه توانمندسازی و تیم سازی با شایستگی‌های کارکنان با مطالعه نقش تعدیلگر فرهنگ ‌یادگیری ‌سازمانی در یک سازمان دولتی ایران پرداخته شد. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی، ...  بیشتر
بررسی نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت های پویا
بررسی نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت های پویا

رضا محمدی؛ مسعود کسائی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 42-53

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.386438.1072

چکیده
  مزیت رقابتی یک سازمان را میتوان توانایی در نظر گرفت که سازمان از طریق استفاده از منابع و ویژگیهایش، به عملکردی بالاتر از رقبایش در همان بازار دست مییابد. ایجاد مزیت رقابتی پایدار در محیط پویای امروزی، ...  بیشتر