@article { author = {Khakzadian, Seyed Mehdi and arab khazaeli, saeed}, title = {The role of human capital in measuring capacity and market dynamics}, journal = {Management, Economics and Entrepreneurship Studies}, volume = {2}, number = {1}, pages = {40-48}, year = {2021}, publisher = {Seyed Reza Ehsanpour}, issn = {2783-5227}, eissn = {2783-5227}, doi = {10.22034/jmek.2021.143547}, abstract = {Research on market dynamics, human capital, and market measurement capacity is limited. Human capital studies mainly examine its direct impact on market performance, but few studies have examined the impact of companies' human capital on their market measurement capacity through market dynamics. Our goal is to help marketing resources by examining the mediating role of market dynamics in building market measurement capacity. An issue that needs more attention is the role of dynamic market capabilities in creating the company's competitive advantage under different dynamic market conditions. Drawing on theoretical perspectives on dynamic market capabilities, this study attempted to fill these gaps. Jackie's results are that manufacturers and suppliers strive to achieve a sustainable competitive advantage in human capital development and strive for up-to-date and effective employee innovation and deliver the product to customers with good quality and price and good communication. It is suggested that companies plan for their competitiveness and formulate policies in this regard. Therefore, they should pay a lot of attention to increasing their market measurement capacities and innovative power. Finally, the implementation of policies and support to promote and expand the use of market dynamics and the development and capacity of human capital to produce quality products to increase competitiveness is proposed.}, keywords = {Human capital,measuring capacity,market dynamics}, title_fa = {نقش سرمایه انسانی در ظرفیت سنجش و پویایی بازار}, abstract_fa = {تحقیقات مربوط به پویایی بازار ، سرمایه انسانی و ظرفیت سنجش بازار محدود است. مطالعات مربوط به سرمایه انسانی عمدتا به بررسی تاثیر مستقیم آن بر عملکرد بازار می پردازد، اما مطالعات کمی به بررسی تاثیر سرمایه انسانی شرکتها در ظرفیت سنجش بازار آنها از طریق پویایی بازار پرداخته است. هدف ما کمک به منابع بازاریابی با بررسی نقش واسطه ای پویایی بازار در ایجاد ظرفیت سنجش بازار است. مساله ای که نیازمند توجه بیشتر است، نقش قابلیت های پویای بازار در ایجاد مزیت رقابتی شرکت تحت شرایط مختلف پویای بازار می باشد. با ترسیم دیدگاه های نظری قابلیت های پویای بازار ، این تحقیق تلاش هایی در جهت پر کردن این شکاف ها انجام شد. نتایج حاکی از آنست که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان برای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار در توسعه سرمایه انسانی بکوشند و در زمینه ی نوآوری به روز و مؤثر کارکنان تلاش کنند و محصول را با کیفیت و قیمت مناسب و با ارتباط خوب به مشتری تحویل دهند. پیشنهاد می شود شرکت ها برای رقابت پذیری خود برنامه ریزی نموده و سیاست هایی را در این زمینه تدوین نمایند. از اینرو باید توجه زیادی را صرف افزایش ظرفیت های سنجش بازار و توان نوآورانه خود نمایند. در نهایت اعمال سیاست ها و حمایت هایی در جهت ترویج و گسترش استفاده از ظرفیت­های پویایی بازار و توسعه و توانمندی سرمایه انسانی در راستای تولید محصولات با کیفیت برای افزایش قدرت رقابت پذیری پیشنهاد می شود.}, keywords_fa = {سرمایه انسانی,ظرفیت سنجش,پویایی بازار}, url = {http://www.jmek.ir/article_143547.html}, eprint = {http://www.jmek.ir/article_143547_3948eb33170e000237c693428d33f074.pdf} }