%0 Journal Article %T تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب %J مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی %I موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی راه دانش بابل %Z 2783-5227 %A صالحی, نادر %A احسانی, زهرا %A کریمی, مجتبی %D 2022 %\ 05/22/2022 %V 3 %N 1 %P 52-70 %! تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب %K وسعت جستجوی خارجی %K عمق جستجوی خارجی %K عملکرد صادرات %K ظرفیت جذب %R 10.22034/jmek.2022.150552 %X عملکرد صادرات بنگاه ها تحت تأثیر و ترکیبی از منابع و قابلیت های بنگاه است. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب می پردازد. هدف این تحقیق تعیین تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی ظرفیت جذب در شرکت های صادرکننده مواد غذایی در تهران می باشد. نوع تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری این تحقیق شرکت های صادر کننده مواد غذایی در تهران می باشند، بدین منظور تعداد 52 پرسشنامه بین مدیران شرکت های صادر کننده مواد غذایی در تهران که به روش سرشماری توزیع و جمع آوری گردیده است. ابزار گردآوری داده های تحقیق حاضر پرسشنامه است و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج تحقیق حاضر تأثیر مثبت وسعت و عمق جستجوی خارجی بر ظرفیت جذب و عملکرد صادرات را نشان می دهد. همچنین نقش میانجی ظرفیت جذب بین تاثیر وسعت و عمق جستجوی خارجی بر عملکرد صادرات نیز تایید گردید. %U http://www.jmek.ir/article_150552_ac9f288a184bbcbaba4d1a9de5ae598b.pdf