TY - JOUR ID - 149517 TI - رابطه ابعاد ساختاری و محتوایی شعار تبلیغاتی تلویزیونی با رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی: بانکهای ملت، پارسیان، ملی، انصار) JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - باباجانی بابلی, محدثه AU - عندلیب, بردیا AD - دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان AD - کارشناس ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 3 SP - 56 EP - 64 KW - تبلیغات KW - شعار تبلیغاتی KW - تحلیل محتوا KW - بانک DO - N2 - هدف اصلی این پایان نامه شناسایی رابطه بین ویژگی های ساختاری و محتوایی یک شعار تبلیغاتی مناسب برای بانک ها از منظر مشتریان و رفتار خرید مشتریان  (بانک های دولتی و خصوصی-ملت،پارسیان،ملی و انصار) در شهر تهران در سال 1394 است.متغیر وابسته در این پژوهش بر اساس تحقیق کاتلر و آرمسترانگ (2008) از عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مشتریان، سه عامل شامل: میزان رضایت، وفاداری و اعتماد مشتریان به بانک انتخاب شده است. متغیر مستقل نیز براساس نظریه دستور گشتاوری چامسکی (1957) شعار تبلیغاتی به دو بعد محتوایی و ساختاری تقسیم شده است. مدل محقق ساخته عزیزی و دیگران (1391) و عوامل فردی رفتار خرید مشتریان کاتلر و آرمسترانگ (2008) استفاده می شود. تعداد 200 پرسشنامه بین اعضای جامعه آماری مشتریان بانکها) توزیع و جمع آوری و پس از محاسبه انحراف معیار سؤالات، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته و جمع آوری شده است.روش تجزیه و تحلیل داده هابا استفاده از آزمون و تحلیل فرضیات با آماره توصیفی (میانگین، ماکزیمم و ...) و آماره استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرونف) و آزمون پیرسون و ضریب همبستگی از طریق نرم افزار SPSS انجام گرفته است. نتایج تحقیق نشان دادکه بین یک شعار تبلیغاتی بانکی و رفتار خرید مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین ابعاد محتوایی و ساختاری شعار تبلیغاتی بانکی با مولف های رفتار خرید مشریان شامل "اعتماد" ، "رضایت" و "وفاداری" رابطه معناداری وجود دارد. UR - http://www.jmek.ir/article_149517.html L1 - http://www.jmek.ir/article_149517_939d872e8d9a7e8174ac117431d789e9.pdf ER -