TY - JOUR ID - 159783 TI - مدل ساختاری – تفسیری شناسایی عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - یعقوبی زنجانی, مونا AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 3 IS - 2 SP - 26 EP - 53 KW - بازاریابی KW - بازاریابی استراتژیک KW - تفکر استراتژیک DO - 10.22034/jmek.2022.159783 N2 - مفهوم تفکر استراتژیک و اهمیت آن در ادبیات موجود مورد بحث قرار گرفته‌است. می توان آن را به عنوان نگرش فرآیند تفکر سازمانی تعریف کرد که اقدامات هوشمند را هدایت می‌کند. هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی است. بدین منظور تحقیق حاضر، از نظر ماهیت، اکتشافی است. جامعه آماری این تحقیق را گروهی از خبرگان فعال در زمینه ی مدیریتی تشکیل می دهد در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه زوجی روش ساختاری- تفسیری به سطح بندی این عوامل پرداخته شده است. متغیرهای شناسایی شده شامل قابلیت بازاریابی استراتژیک، بسیج منابع فناوری پویا، عدم اطمینان بازار، عدم اطمینان فنی، عملکرد بازار محصول جدید، مزیت هزینه، تمایز محصول، تفکر چابک، بینش استراتژیک، فرصت طلبی هوشمند، پیش قدم بودن، دانش، آگاهی سازمانی، تفکر انتقادی بوده است. نتایج نشان داد تفکر انتقادی تاثیر گذارترین متغیر و قابلیت بازاریابی استراتژیک و عدم اطمینان بازار تاثیر پذیرترین متغیر در فرآیند تفکر استراتژیک بازاریابی هستند. UR - http://www.jmek.ir/article_159783.html L1 - http://www.jmek.ir/article_159783_8f91891214bc549b3485e4a483accb4f.pdf ER -