TY - JOUR ID - 169559 TI - بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - نجاتی, نیلا AU - هاشمیان, سید محمد AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. AD - کارشناسی ارشد، گروه مهندسی صنایع، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 4 IS - 2 SP - 1 EP - 16 KW - کیفیت خدمات KW - وفاداری مشتری KW - ارزش ویژه برند KW - شرکت کاله مازندران DO - 10.22034/jmek.2023.342238.1048 N2 - امروزه استفاده از کیفیت خدمات مناسب در جذب بازار بهتر و ایجاد حس مطلوب در مصرف کنندگان دارای اهمیت بسیاری است. این امر موجب شده است تا هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران باشد. تحقیق حاضر از نظر نوع به صورت کاربردی می باشد و از از لحاظ روش در دسته تحقیقات همبستگی-پیمایشی قرار می گیرد. داده های تحقیق با استفاده از توزیع پرسشنامه جمع آوری شده است. برای سنجش متغیر کیفیت خدمات از مدل سروکوآل و سروپرف استفاده شده است که دارای 23 گویه است. وفاداری مشتریان از طریق مدل لیو (2008) سنجیده شده است که دارای 8 گویه می باشد. در نهایت متغیر ارزش ویژه برند با استفاده از مدل آکر (1991) بررسی شده است که این مدل دارای 32 گویه می باشد. نمونه آماری تحقیق به تعداد 214 نفر از مشتریان محصولات کاله می باشند که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که کیفیت خدمات دارای اثر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند می باشد. در ابعاد کیفیت خدمات اطمینان دارای بیشترین تأثیر بر متغیرهای وابسته می-باشد و برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است UR - http://www.jmek.ir/article_169559.html L1 - http://www.jmek.ir/article_169559_9cd6709946fd558f7201a1c79ad2c469.pdf ER -