TY - JOUR ID - 170441 TI - وظایف بازاریابی سبز در ساخت تصویر شرکت در محیط خرده فروشی JO - مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی JA - JMEK LA - fa SN - AU - قلی‌تبار, ملیحه AU - فلاح جلودار, مهدی AD - کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانى، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، مازندران، ایران. AD - دانشیار، گروه ریاضی، واحد آیت االله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی، آمل، ایران. Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 3 IS - 4 SP - 10 EP - 24 KW - وظایف بازاریابی سبز KW - تصویر شرکت KW - محیط خرده فروشی DO - 10.22034/jmek.2023.388781.1075 N2 - هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی نقش آگاهی مصرف‌کنندگان از بازاریابی سبز با تصویر شرکت و قصد خرید مصرف‌کنندگان می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرف‌کنندگانی می‌شود که از خرده فروشی‌های زنجیره‌ای مواد غذایی شهرستان بابل (همچون خونه به خونه) خریداری می‌کنند. نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از جدول مورگان،  تعداد 384 نفر می باشد. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه و جهت تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل عاملی، و مدل سازی معادلات ساختاری برای تعیین رابطه بین متغیرهای تحقیق به کمک نرم افزار SPSS و Smart-PLS استفاده شده است. یافته‌ها حاکی از آن است که آگاهی مصرف‌کنندگان از بازاریابی سبز، مسؤلیت اجتماعی شرکت، تصویر ذهنی مصرف‌کنندگان از محصول، و شهرت شرکت، با قصد خرید مصرف‌کنندگان ارتباط مثبت و معناداری دارد. UR - http://www.jmek.ir/article_170441.html L1 - http://www.jmek.ir/article_170441_87509c8a7a2639f9a07785422c809432.pdf ER -