نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان
نقش استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در وفاداری مشتریان

مجید فتاحی؛ سارا سراج پور

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 1-15

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143174

چکیده
  باتوجه‌ به اهمیت موضوع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و افزایش توجه و نیاز شرکت‌ها‌ و سازمان‌ها‌ به این حوزه و نقش مهم بازاریابی‌ دیجیتال در دست‌یابی سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها‌ به موفقیت در زمینه ...  بیشتر
مروری بر صادرات محصولات مرکبات استان مازندران شهرستان ساری
مروری بر صادرات محصولات مرکبات استان مازندران شهرستان ساری

علی ترابی سیاه چناری

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 1-9

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143603

چکیده
  چکیدهدر مقاله مروری حاضر، عوامل موثر بر صادرات مرکبات استان مازندران بررسی می‌شود. نتایج نشان می‌دهند، بازاریابی مرکبات در ایران با مشکلات مختلفی از جمله سهم عظیم واسطه‌ها در خرید محصولات، سهم اندک ...  بیشتر
طراحی الگویی برای افزایش فروش در بازاریابی الکترونیکی خدمات بانکی با استفاده از داده کاوی
طراحی الگویی برای افزایش فروش در بازاریابی الکترونیکی خدمات بانکی با استفاده از داده کاوی

منوچهر منطقی؛ سعید قاسم پور

دوره 2، شماره 4 ، دی 1400، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143721

چکیده
  در بانکداری سنتی و کاغذی، افراد چون کاغذی را می دیدند و لمس می کردند، اعتماد ایجاد می شد. اما امروزه با حضور بانکداری الکترونیکی، از یک سو هنوز جامعه ایران با آن خو نگرفته و از سویی دیگر، نااطمینانی ها ...  بیشتر
بهینه سازی بازاریابی بین المللی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران
بهینه سازی بازاریابی بین المللی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران

طیبه حیدری آردی

دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 1-17

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143955

چکیده
  امروزه صادرات یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه می باشد. با توجه به نوسانات قیمت نفت در سال های اخیر، نیاز به صادرات محصولات غیرنفتی از جمله محصولات کشاورزی بیشتر شده است. استان مازندران ...  بیشتر
بررسی تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بررسی تاثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

محمد فراهانی؛ سید علی نبوی چاشمی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 1-13

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.145859

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر تمرکز مالکیت بر عملکرد شرکت با توجه به کیفیت حمایت سرمایه‌گذار در شـرکت‌هـای پذیرفته‌شده در بـورس اوراق بهادار تهران است. نمونه آماری تحقیق شامل 120 شـرکت‌ پذیزفته شده ...  بیشتر
بررسی تاثیر مدیریت سود بر محتوای افشای عملکرد مالی
بررسی تاثیر مدیریت سود بر محتوای افشای عملکرد مالی

محمد مظلوم روشن؛ محدثه باباجانی بابلی؛ کیهان آزادی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 1-11

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.146108

چکیده
  در این مقاله  تاثیر  مدیریت سود بر محتوای افشا و عملکرد مالی حقیقی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران  بررسی میشود. این مطالعه با استفاده از شرکتهای پذیرفته شده در بورس که  در ...  بیشتر
تاثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش وپژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی
تاثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ارزش وپژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی

محدثه باباجانی بابلی؛ مسعود سلطانی

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 1-10

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق شناخت تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری در صنعت خطوط هوایی بود. این پژوهش، یک پژوهش توصیفی از نوع کاربردی می باشد و در زمره مطالعات میدانی قرار ...  بیشتر
ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان
ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری در واحدهای تولیدی صنعتی تحت پوشش سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان

معین درزی؛ مجتبی نیک خواه

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 1-13

چکیده
  امروز سازمان ها کالا و خدماتی را ارائه می دهند که توسط تک تک مشتریان تعریف شده است. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیزی فراتر از اتوماسیون عملیاتی سنتی فروش، بازاریابی، زنجیره تأمین و یا خدمات از طریق ...  بیشتر
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار
تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار

سعید صفاریان همدانی؛ لیلا فرهادی سنگدهی

دوره 1، شماره 3 ، مهر 1399، ، صفحه 1-19

چکیده
  هدف کلی این تحقیق بررسی تأثیر گرایشات کارآفرینانه، بازار و مدیریت دانش بر تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار در شعب بانک اقتصاد نوین استان مازندران بوده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شعب بانک اقتصاد ...  بیشتر
تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه با نقش متغیرهای میانجی نگرش به دانشگاه و دانشکده (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال)
تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه با نقش متغیرهای میانجی نگرش به دانشگاه و دانشکده (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال)

محبوبه نظری؛ مجید فتاحی

دوره 1، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 1-9

چکیده
  هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر عملکرد دانشگاه بر وفاداری به برند دانشگاه و همچنین اثر متغیر میانجی نگرش به دانشگاه در رابطه بین عملکرد دانشگاه و وفاداری به دانشکده و دانشگاه میباشد. این پژوهش از نظر هدف ...  بیشتر
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی

علیرضا داداشی جوکندان؛ میرزاحسن حسینی؛ رحمان غفاری؛ محمد دوستار؛ فتانه پوروردی وانگاه

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-25

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159781

چکیده
  تحقیق حاضر دارای رویکردی آمیخته و ترکیبی(کیفی- کمی) بوده است. در بخش کیفی از روش نظریه‌پردازی داده‌بنیاد و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری تفسیری به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. ابزار این تحقیق ...  بیشتر
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران
بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در شرکت کاله مازندران

نیلا نجاتی؛ سید محمد هاشمیان

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.342238.1048

چکیده
  امروزه استفاده از کیفیت خدمات مناسب در جذب بازار بهتر و ایجاد حس مطلوب در مصرف کنندگان دارای اهمیت بسیاری است. این امر موجب شده است تا هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان و ارزش ویژه ...  بیشتر
تحلیل مدیریت سرمایه گذاری در استان زنجان در یک بازه ده ساله
تحلیل مدیریت سرمایه گذاری در استان زنجان در یک بازه ده ساله

سید کامران یگانگی؛ پروانه کرمی

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-9

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.351860.1059

چکیده
  سرمایه گذاری در استان یکی از موارد بسیار مهم است که به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. به دلیل همسایگی استان زنجان با هفت استان و نزدیکی به پایتخت کشور سرمایه گذاری‌های بسیاری در این استان صورت می‌گیرد، ...  بیشتر
بررسی نقش بلاکچین بر توسعه سرمایه انسانی
بررسی نقش بلاکچین بر توسعه سرمایه انسانی

رضا محمدی؛ مریم اخوان خرازیان

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.389243.1076

چکیده
  هویت یک سازمان مدرن در درجه اول توسط فناوری های نوآورانه کاربردی مانند بلاکچین یا اینترنت اشیاء شکل می گیرد. امروزه به طور کلی منابع انسانی در عصر جهانی اینترنت با مشکلا عدیده ای مواجه است و زمان زیادی ...  بیشتر
کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی
کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

صبیه نورمرادی

دوره 2، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 10-21

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143667

چکیده
  این پژوهش با هدف کار آفرینی در خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی انجام شده است. روش پژوهش ازنظر هدف،کاربردی و به لحاظ ماهیت، مروری بوده است. جامعه آماری شامل کلیه مقالات و نحقیقات مرتبط با خدمات غیرحضوری ...  بیشتر
بررسی وضعیت انواع نوآوری‌ سازمانی در شرکت‌های ساختمانی و تعیین تأثیر آن بر عملکرد
بررسی وضعیت انواع نوآوری‌ سازمانی در شرکت‌های ساختمانی و تعیین تأثیر آن بر عملکرد

فاطمه عسکریان امیری

دوره 1، شماره 4 ، دی 1399، ، صفحه 10-23

چکیده
  امروز سازمان ها کالا و خدماتی را ارائه می دهند که توسط تک تک مشتریان تعریف شده است. یک سیستم مدیریت هدف این پژوهش  بررسی وضعیت انواع نواوری سازمانی در شرکتهای ساختمانی وتعیین تاثیر آن بر عملکرد آنها ...  بیشتر
وظایف بازاریابی سبز در ساخت تصویر شرکت در محیط خرده فروشی
وظایف بازاریابی سبز در ساخت تصویر شرکت در محیط خرده فروشی

ملیحه قلی‌تبار؛ مهدی فلاح جلودار

دوره 3، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 10-24

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.388781.1075

چکیده
  هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی نقش آگاهی مصرف‌کنندگان از بازاریابی سبز با تصویر شرکت و قصد خرید مصرف‌کنندگان می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه مصرف‌کنندگانی می‌شود که از خرده فروشی‌های زنجیره‌ای ...  بیشتر
بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: اداره پست استان مازندران)
بررسی تأثیر سرمایه فکری بر عملکرد سازمان‌های خدماتی (مطالعه موردی: اداره پست استان مازندران)

نوراله اسدی؛ مجید فتاحی؛ نفیسه حسن‌زاده

دوره 1، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 11-25

چکیده
  شناسایی سرمایه فکری یک مسئله استراتژیک کلیدی است، در نتیجه، وضعیت موجودش بایستی به طور منظم به هیئت‌مدیره گزارش داده شود و اکثر سازمان‌ها و سایر گروه‌های ذی‌نفع در پی یافتن جوابی مناسب برای سؤال اساسی ...  بیشتر
تاثیر خلاقیت سازمانی بر شایستگی تجارت بین الملل با نقش میانجی قابلیت های کارآفرینی و نوآوری
تاثیر خلاقیت سازمانی بر شایستگی تجارت بین الملل با نقش میانجی قابلیت های کارآفرینی و نوآوری

نادر صالحی؛ متین صافی

دوره 3، شماره 3 ، آذر 1401، ، صفحه 12-29

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.368194.1067

چکیده
  خلاقیت سازمانی به عنوان یک ساختار معماری، پایه ای برای ساختن قابلیت ها و در نتیجه، توانائی هایی است که شرکت ها می توانند به واسطه آن به اهداف خود دست یابند. هدف این تحقیق تعیین تاثیر خلاقیت سازمانی بر ...  بیشتر
بررسی رابطه بین هوش سازمانی مدیران با سبک رهبری تحول گرا در شرکت مخابرات استان مازندران
بررسی رابطه بین هوش سازمانی مدیران با سبک رهبری تحول گرا در شرکت مخابرات استان مازندران

محسن صالحی؛ حسن مهرمنش

دوره 4، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 13-26

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.393728.1083

چکیده
  مدیران و کارکنان از ارکان مهم سازمان هستند. قسمت اعظم موقعیت مدیران مبتنی بر نفوذ آنان در فکر و ذهن کارکنان و اشخاص زیربط است. برای مدیران درک و عمل به مهارت‌هایی که بتواند افراد را برانگیزد و هماهنگی ...  بیشتر
مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری (مورد مطالعه: سازمان بهزیستی استان تهران)
مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری (مورد مطالعه: سازمان بهزیستی استان تهران)

مژگان باقرزاده؛ محمدرضا ثابت

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1401، ، صفحه 14-31

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.149137

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش مطالعه تأثیر سرمایه نیروی انسانی بر کارآفرینی اجتماعی و تجاری بهزیستی تهران است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری آن سازمان بهزیستی استان ...  بیشتر
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات

امین هاشمی مقدم؛ مجید فتاحی

دوره 1، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 14-22

چکیده
  هدف از این مطالعه شناسایی تاثیر فناوری اطلاعات بر هوش تجاری مدیران در بانک صادرات استان مازندران بود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی–پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، متشکل ...  بیشتر
نقش فناوری اطلاعات بر رضایت ارتباطات و یادگیری سازمانی
نقش فناوری اطلاعات بر رضایت ارتباطات و یادگیری سازمانی

حامد نادری؛ سید محمود حسینی امیری

دوره 2، شماره 1 ، فروردین 1400، ، صفحه 16-24

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143519

چکیده
  ظهور فناوری‌های جدید به طور مداوم موجبات تحول در جوامع امروزی را پدید می‌آورد و در این میان فناوری اطلاعات از موثرترین آن‌ها می‌باشد. سازمان ها برای حفظ بقا همزمان با پیشرفت فناوری، باید تسلط بر فناوری ...  بیشتر
بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری
بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری

محمد صوفیان

دوره 4، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 17-31

https://doi.org/10.22034/jmek.2023.395575.1087

چکیده
  هدف از این تحقیق، بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس ...  بیشتر
مروری بر بهبود فرایند کسب و کارنمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران.
مروری بر بهبود فرایند کسب و کارنمایندگی های بیمه محصولات کشاورزی در استان مازندران.

دکتر فاطمه طاهری؛ شیوا کابلی بیزکی

دوره 2، شماره 3 ، مهر 1400، ، صفحه 18-27

https://doi.org/10.22034/jmek.2021.143751

چکیده
  به‌ علت‌ قرار گرفتن‌ ایران بر روی‌ کمربند خشک‌ نیمکره شمالی‌ و داشتن‌ ذخائر منابع‌ آبی‌ محدود و نابسامانی‌ بازار محصولات کشاورزی و نداشتن‌ امنیت‌ شغلی‌ کشاورزان از مواردی‌ است‌ که‌ کشاورزی‌ ...  بیشتر