احمدی، پرویز؛ کردنائیج، اسدالله و میرشریفی، فاطمهالسادات. (1387). صادرات در صنعت پلاستیک(با استفاده از شیوههای بازاریابی بینالملل)، پیام مدیریت، شماره 26، بهار، صص 144 - 119.
احمدیان، علیاشرف و پارسامنش، مهرداد. (1395). شناسایی عوامل موثر بر حضور موفق شرکتهای صادرکننده ایرانی در بازارهای خارجی، بررسیهای بازرگانی، شماره 77، خرداد و تیر، صص 15 - 1.
ایمانخان، نیلوفر؛ حسینی، سیدمهدی؛ تیمورینسب، آزاده و بهرامینسب، مریم. (1390). بررسی عوامل داخلی تاثیرگذار بر عملکرد صادراتی در شرکت بازرگانی پتروشیمی از دیدگاه کارشناسان، مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال 4، شماره 14، بهار، صص 92 - 71.
بختیاری، مینا و بخشنده، قاسم(1398). بررسی عوامل موثر بر عملکرد صادرات با نقش میانجی انطباق آمیخته بازاریابی در شرکتهای صادراتی استان خوزستان، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، دوم، 3، پائیز، 162 - 145.
بنیهاشمی، سیدعلی و ثقفی، مهدی. (1395). تجزیه و تحلیل استراتژهای توسعه صادرات به کشورهای آسیای میانه با مدل SWOT در راستای برنامه ششم توسعه، بررسیهای بازرگانی، شماره 77، خرداد و تیر، صص 28 - 16.
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت، 3/5/91.
جعفری تیتکانلو، سعید و اصغرزاده، حسن. (1399). تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستانها در توسعه بازارهای بینالمللی، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، سوم، 1، بهار، 82 - 65.
حسنپور، ندا. (1393). مقایسه تئوریکی- تجربی نقش تجارت الکترونیک در توسعه صادرات، اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی، رشت، خرداد.
داداشیجوکندان، علیرضا؛ اثنیعشری، ابوالقاسم و رحمتی، میلاد. (1395). اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ماهنامه هدایت(نشریه تحلیلی سیاسی)، شماره 170، صص 124 - 89.
درزیانعزیزی، عبدالهادی، رحیمی، فرجالله و موسوی، سیده مهناز. (1394). بررسی شاخصهای اندازهگیری عملکرد صادراتی، بررسیهای بازرگانی، شماره 72، مرداد و شهریور، صص 58 – 43.
رحمانییوشانلویی، حسین؛ انصاری، منوچهر؛ میرکاظمیمود، محمد و ابراهیمی، محمدرضا. (1392). شناسایی و اولویتبندی موانع صادرات و ارائه راهکارهای توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط در صنایع غذایی آذربایجان غربی، تحقیقات بازاریابی نوین، سال 3، شماره 1، پیاپی 8، صص 160 - 139.
رستگار، عباسعلی و شعبانی، عاطفه. (1395). نقش میانجی کارآفرینی صادراتی در تاثیر عوامل موثر بر عملکرد صادراتی، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 27، پاییز، صص 90 - 73.
زارعی، عظیم. (1399). عملکرد شرکتهای صادراتی(واکاوی نقش رفتارهای برندساز کارکنان بر ارزش ویژه برند)، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، سوم، 2، تابستان، 60 - 43.
زارعی، عظیم؛ موتمنی، علیرضا؛ فیض، داود؛ کردنائیج، اسداله و فارسیزاده، حسین. (1395). نقش رفتار کارآفرینیگرایی صادراتی در ارتقای عملکرد صادراتی بنگاهها با تبیین نقش میانجی کسب مزیت رقابتی، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال نهم، شماره سی و چهارم، زمستان، صص 178 - 155.
صادقی، تورج؛ لشکری، محمد و کربلائی اسماعیلی، حمیدرضا. (1391). ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران، مدیریت بازاریابی، شماره 17، صص 82 - 61.
عسگرنژادنوری، باقر؛ زارعی، قاسم؛ بشیرخداپرستی، رامین؛ صائبنیا، سمیه و ناظراصل، امین(1399). بررسی تاثیر قابلیتهای بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای صادراتی(مورد مطالعه: صنعت شکلات در شهر تبریز)، مدیریت و کسب و کار بینالمللی، سوم، 3، پائیز، 87 - 65.
غفاری آشتیانی، پیمان و ملکی، رضا. (1393). بررسی رابطه بین اعزام هیاتهای تجاری با عملکرد صادراتی(استان مرکزی 1387 - 1390)، بررسیهای بازرگانی، شماره 69، بهمن و اسفند، صص 22 - 32.
فشاری، مجید و پورغفار، جواد(1393). بررسی و تبیین الگوی اقتصاد مقاومتی در اقتصاد ایران، مجله اقتصادی، شمارههای 5 و 6، مرداد و شهریور، صص 40 - 29.
فیض، داود و سیاهسرانیکجوری، محمدعلی. (1395). طراحی و ارائه مدل مفهومی عوامل تسهیلکننده صادرات فرش دستباف ایرانی مبتنی بر دیدگاه بازاریابی کلنگر با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM)، گلجام، شماره 30، پائیز و زمستان، 102 – 83.
قرهچه، منیژه و شمشیری، فیروز. (1389). مزایای استفاده از خدمات شرکتهای مدیریت صادرات در راهبردهای توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 14، زمستان، صص 85 - 65.
کازرونی، علیرضا و نصیبپرست، سیما. (1393). عوامل تعیین کننده صادرات در کشورهای درحال توسعه: رویکرد اقتصادسنجی بیزینی، سال 19، شماره 4، زمستان، 63 - 35.
کامفیروزی، محمدحسن؛ بنیادینائینی، علی و موسویلقمان، سیده اشرف. (1392). بررسی نقش عوامل در اقتصاد بدون نفت در الگوی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد اسلامی، سال سیزدهم، شماره 52، زمستان، 87 – 59.
کرمپور، عبدالحسن؛ شریفی، کیومرث و صفابخش، شهلا. (1391). ارائه مدلی برای ارزیابی تاثیر اجزای رویکرد مبتنی بر منابع بر عملکرد صادراتی براساس استراتژی رهبری هزینه در صنعت کانی غیرفلزی، مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 12، تابستان، صص 128 - 113.
کرمپور، عبدالحسین و وحیدمقدم، امیر. (1395). الگوی تاثیر سبک بازاریابی و نظامهای محیطی بازاریابی بر عملکرد صادراتی، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 26، تابستان، صص 120 - 105.
محمدکاظمی، رضا؛ صولتی، ابوالفضل و کیانی، الهه. (1395). اولویتبندی عوامل موثر بر عملکرد صادراتی بنگاههای صادرکننده تجهیزات ورزشی، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 25، بهار، صص 159 - 141.
محمدیان، محمود؛ اللهوردی، مصطفی و سلیمی، امیر. (1392). بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات(مورد مطالعه: صادرکنندگان نمونه ایران در سال 1390)، مدیریت بازرگانی، دوره 5، شماره4، زمستان، صص 78 - 61.
محمودی میمند، محمد؛ خباز باویل، صمد و فروغینیا، خورشید. (1393). مدیریت توسعه صادرات؛ شناسایی و سطحبندی محرکهای صادراتی(مطالعه موردی: صنعت ساخت قطعات خودرو)، مدیریت بازرگانی، دوره 6، شماره 4، زمستان، صص 910 - 889.
محمودیان، امید و هاشمی، مهدی. (1396). ارزیابی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در شرکتهای سرمایهگذاری تامین اجتماعی(شستا)، مدیریت بازرگانی، دوره 9، شماره 1، بهار، صص 172 - 155.
ناقلی، شکوفه و مداح، مجید. (1396). اثر نهادهای سیاسی بر صادرات ایران به شرکای مهم تجاری در الگوهای مختلف کالایی، نظریههای کاربردی اقتصاد، سال چهارم، شماره 3، پائیز، 90 – 59.
هراتی، جواد؛ بهراد امین، مهدی و کهرازه، ساناز. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر صادرات ایران(کاربرد الگوی جاذبه)، پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال 6، شماره 21، زمستان، صص 46 - 29.
وجدانیطهرانی، هدیه و رازینی، ابراهیمعلی. (1392). بررسی و تحلیل تنوع در بازارهای هدف صادراتی ایران: به تفکیک استانها، بررسیهای بازرگانی، شماره 6، مهر و آبان، 16 – 1.
وظیفهدوست، حسین و زریننگار، ندا. (1388). بررسی عملکرد سیاستهای دولت بر روی صادرات شرکتها، بصیرت، سال 16، شماره 44، پائیز، صص 63 - 47.
Buturac, G., Mikulić, D. & Palić, P. (2019). Sources of export growth and development of manufacturing industry: Empirical evidence from Croatia, Economic research-ekonomska istraživanja, 32:1, 101-127.
Carboni, O. A. & Medda, G. (2018). R&D, export and investment decision: Evidence from european firms, Applied economics, 50, 2, 187-201.
Lederman, D., Olarreaga, M. & Zavala, L. (2016). Export promotion and firm entry into and survival in export markets, Devekopment studies, 37, 2, 142-158.
Majlesara, R., Afshari, A., Ghadimi, Z., Mohammadi, F. & Asadi, N. (2014). The influence of export skills on export: A case study of export companies in east azerbaijan. Organizational leadership, 3, 80-91.
Mohammadi, M., Tabatabai Hazayy, S. V. & Azad, N. (2014). A study on packaging factors influencing on export development. Management science, Letters 4, 2213–2220.
Naeej H. & Ali Salarian, Sh. (2۰14). The role of culture in international marketing, relying on resistive economy, Resistive economics(OAJRE), 2(4), 90-104.