محمد صوفیان
چکیده
هدف از این تحقیق، بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس ...
بیشتر
هدف از این تحقیق، بررسی نقش میانجی تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی است و بر اساس جمع آوری دادهها و طرح تحقیق به روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مشتریان صنعت هتلداری در شهر تهران می باشند که با توجه به نامشخص بودن جامعه به علت تعداد زیاد، نامحدود فرض می گردد. با توجه به فرمول کوکران و جامعه نامحدود باید تعداد 385 نفر نمونه انتخاب نمود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد می باشد. روایی محتوای این پرسشنامه ها توسط استاد راهنما و تعداد دیگری از استادان مورد تأیید قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است. مقدار آلفای محاسبه شده برای تحقیق حاضر که در واقع پایایی تحقیق را نشان می دهد برابر است با 916/0 بوده است بنابراین می توان گفت که تحقیق حاضر از پایایی قابل قبول برخوردار است. با اخذ پرسشنامهها و اطلاعات بدست آمده از فرضیههای مورد تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و PLS4 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آنست که بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی، تجربه برند و هویت برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. و تجربه برند و هویت برند بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تجربه و هویت برند در تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در صنعت هتلداری نقش میانجی دارد.