نشریه «مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی» که توسط سیدرضا احسان پور و با حمایت انجمن علمی بازاریابی ایران منتشر می‌شود، یک نشریه با شیوۀ داوری دو سو ناشناس به صورت فصلنامه و به طور دسترسی آزاد است که در حوزۀ مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی در ایران منتشر می‌شود. این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری و  فضایی علمی  برای پژوهشگران ملی و بین‌المللی با تمرکز بر مباحث مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی پایه‌گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزۀ مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات پژوهشی باکیفیت که یافته‌های مربوطه را گزارش می‌دهند،  است. مطالب ارائه شده به مجله باید تحقیقات اصیل و منتشر نشده باشد و نباید برای چاپ در اختیار نشریات دیگر قرار گرفته باشد.

تمامی مقالات در این مجله به صورت دوسوناشناس داوری شده و پس از گذراندن مراحل داوری همتایان و در صورت تأیید نهایی پذیرفته شده و به چاپ می‌رسد. 

 

اطلاعات کتابشناختی مجله

عنوان فارسی مجله

مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی

عنوان انگلیسی مجله

Journal of management, economic and entrepreneurship studies

شاپا الکترونیکی (e-ISSN)

شاپا الکترونیکی: 2783-5227

حوزه موضوعی مجله

تمامی حوزه‌های تخصصی مرتبط با مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی

زبان

فارسی (به همراه چکیده انگلیسی)

سال شروع انتشار

1399

فاصله انتشار

فصلنامه

سردبیر

دکتر مجید فتاحی

ناشر

موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی  غیردولتی راه دانش بابل

انجمن علمی حامی

 انجمن علمی بازاریابی ایران

وضعیت انتشار

فعال

نوع داوری

دو سر ناشناس (گمنام برای نویسنده و داور)

مدت زمان داوری

میانگین 8 هفته

آدرس وبگاه

https://jmek.ir

نوع دسترسی

دسترسی آزاد، عمومی

سیاست دسترسی آزاد

 نشریه تعریف دواج در خصوص نشریه دسترسی آزاد را می‌پذیرد.

نوع مجوز انتشار

CC-BY

بیانیه دسترسی آزاد

سیدرضا احسان پور به عنوان ناشر نشریه «مطالعات مدیریت اقتصاد و کارآفرینی»، بیانیه دسترسی آزاد بوداپست را به طور کامل می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. این مجله، یک نشریه ادواری کاملاً دسترسی آزاد است. به این معنا که تمامی مقاله‌ها پس از پذیرش (به صورت زودآیند) و پس از چاپ (به صورت دسترسی آزاد و رایگان) بلافاصله از طریق اینترنت در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد. استفاده، توزیع و به‌اشتراک‌گذاری مقاله در هر رسانه، شبکه و وبگاهی مجاز است، مشروط بر اینکه به نویسنده و مجله به درستی استناد و ارجاع داده شود. مزایای دسترسی آزاد برای نویسندگان عبارتند از:

     - حفظ حق‌مؤلف توسط نویسندگان مقاله؛

     - دسترسی رایگان و آزاد برای کلیه خوانندگان و کاربران در سراسر جهان؛

     - افزایش دسترس‌پذیری، رؤیت‌پذیری، مشاهده‌پذیری و خوانایی مقاله‌ها؛

     - افزایش استناد به مقاله‌ها؛

     - فقدان محدودیت مکانی برای دسترسی؛ و

     - انتشار سریع و به‌موقع.

سیاست مقابله با سرقت ادبی

 متن فارسی مقالات ارسالی به نشریه «مطالعات روانشناسی تربیتی» با استفاده از نرم‌افزارهای همانندجو ایرانداک (https://tik.irandoc.ac.ir) و سمیم‌نور (www.samimnoor.ir) و چکیده انگلیسی مقالات به وسیله نرم‌افزار تشخیص سرقت ادبی iThenticate (www.ithenticate.com) و Grammarly (www.grammarly.com) چک می‌شوند. در صورت تشخیص سرقت ادبی در متن فارسی یا چکیده انگلیسی، بلافاصله دفتر مجله مقاله دریافتی را رد کرده و نام نویسندگان را برای مدت پنج سال در لیست سیاه قرار می‌دهد. بنابراین، به همه نویسندگان پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود، متن کامل آن را با استفاده از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت ادبی چک کنند. 

 دفتر مجله مقالات دریافتی را که مرتکب سرقت ادبی یا خودسرقت ادبی شده باشند، به محض اطلاع فوراً رد می‌کند. در طول روند پذیرش مقاله، هرگاه مشخص شود که مقاله قوانین سرقت ادبی، حق‌مؤلف یا اخلاق نشر را رعایت نکرده است، رد می‌شود (قبل از پذیرش برای انتشار) و در صورت انتشار به دلیل سرقت ادبی «سلب اعتبار» می‌شود.

سیاست سلب اعتبار

 اعتبار مقاله زمانی ممکن است سلب شود که یافته‌های آن به دلیل سوء‌رفتار یا اشتباه علمی دیگر قابل اعتماد تلقی نشود، آثار منتشر شده قبلی را سرقت ادبی کرده باشد، یا مشخص شود که دستورالعمل‌های اخلاق نشر را نقض کرده است. هنگامی که یکپارچگی کار منتشر شده به دلیل اشتباهات در انجام، تجزیه و تحلیل و یا گزارش تحقیق به طور قابل ملاحظه‌ای تضعیف یا خدشه‌دار شده باشد، ممکن است یک مقاله پس گرفته شود. نقض اصول اخلاقی در انتشار یا تحقیق نیز ممکن است منجر به پس گرفتن مطالعه شود. مقاله اصلی به عنوان «سلب اعتبار» علامت‌گذاری می‌شود، اما یک نسخه پی‌دی‌اف آن در دسترس خوانندگان باقی می‌ماند، و بیانیه سلب اعتبار به صورت دو طرفه به مقاله منتشر شده اصلی پیوند داده می‌شود. اظهارات سلب اعتبار معمولاً شامل بیانیه‌ای از موافقت یا مخالفت نویسندگان است.

نوع انتشار (هزینه‌های داوری و هزینه‌های چاپ و انتشار)

رایگان

 

مالک حق‌مؤلف / دارنده حق حق‌مؤلف

نویسندگان دارندۀ حق‌مؤلف مقالۀ خود بدون محدودیت هستند. نویسنده کنترل کاملی بر اثر علمی خود دارد (به عنوان مثال، حق استفاده مجدد، توزیع، انتشار مجدد و غیره را حفظ می‌کند).

منبع درآمد مجله

حمایت انجمن علمی بازاریابی ایران

کوپ

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) است و از آیین‌نامۀ اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.