حلیمه کنطورچی
چکیده
هدف از این تحقیق، بررسی نقش رضایت شغلی و وفاداری بر تمایل به دو شغله بودن معلمان آموزش و پرورش می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع کاربردی و بر اساس جمع آوری دادهها، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه ...
بیشتر
هدف از این تحقیق، بررسی نقش رضایت شغلی و وفاداری بر تمایل به دو شغله بودن معلمان آموزش و پرورش می باشد. این تحقیق بر اساس اهداف، از نوع کاربردی و بر اساس جمع آوری دادهها، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری کلیه معلمان دوره متوسطه استان مازندران می باشند که طبق آمار 12250 نفر می باشد. که با توجه به فرمول کوکران باید تعداد 373 نفر نمونه انتخاب نمود. که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه ای که بصورت استاندارد توسط الشارنوبی و البانا (2021) طراحی شده، استفاده شده است. روایی محتوای این پرسشنامه ها توسط استاد راهنما و تعداد دیگری از استادان مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شده که برابر با 859/0 می باشد، بنابراین گفت که از پایایی قابل قبول برخوردار است. با اخذ پرسشنامهها و اطلاعات بدست آمده، فرضیههای مورد تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و PLS4 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بیانگر آنست که رضایت شغلی و وفاداری بر تمایل به دو شغله بودن معلمان آموزش و پرورش تاثیر منفی و معناداری دارد. همچنین رضایت شغلی بر وفاداری معلمان آموزش و پرورش، تاثیر مثبت و معناداری دارد.