نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
کارشناس ارشد، گروه مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، واحد قزوین، دانشگاه آزاداسلامی، قزوین، ایران.
چکیده
نقطه شروع برای کسب موفقیت در بازاریابی دیجیتال، مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار، خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوند داده و روشهایی را برای کسب اهداف مورد نظر طراحی کند. بازاریابی دیجیتال روش فروش محصولات شرکتها را تغییر میدهد بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی، مفهومی است که تمام فعالیتهای بازاریابی را در بر میگیرد. دنیای بازار امروز، دنیای حضور در فضای دیجیتال است. به زبان ساده میتوان گفت استراتژی بازاریابی دیجیتال، دیده شدن با بیشترین بازدهی در فضای دیجیتال و مسیری مشخص و روشن در قالب یک برنامه کلی در جهت افزایش بازدهی و با محوریت مخاطبان هدف میباشد .در این مقاله، در ابتدا به مطالعه و بررسی مفاهیم کلیدی پرداخته و سپس با مروری بر مطالعات صورت گرفته در تحقیقات پیشین در خصوص استراتژی های بازاریابی دیجیتال به بررسی تاثیر آنها بر توسعه فروش محصولات با تاکید بر صنایع غذایی پرداخته شد . و در نتیجه تحقیق 5 استراتژی طراحی وب، استفاده از شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی ، تجارت الکترونیک و استفاده از برنامه های غذایی به عنوان استراتژی های اثر گذار در توسعه فروش محصولات صنایع عذایی شناسایی شده اند.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Investigating the effects of applying digital marketing strategies on the development of sales of food industry products
نویسنده [English]
- Nila Nejati
M.Sc., Department of Executive Management, Faculty of Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran.
چکیده [English]
The starting point for success in digital marketing, such as a marketing or business strategy, is to create a well-defined strategic process that links marketing goals through marketing communications and designs ways to achieve those goals. Digital marketing changes the way companies sell their products. Digital marketing or internet marketing is a concept that encompasses all marketing activities. The market world today is the world of digital presence. Simply put, digital marketing strategy is to be seen with the highest efficiency in the digital space and a clear and clear path in the form of a general program to increase efficiency and focus on the target audience. In this article, we first study and examine the key concepts And then reviewed the studies conducted in previous research on digital marketing strategies to examine their impact on the development of product sales with emphasis on the food industry. As a result of research, 5 strategies of web design, use of social networks, blogging, e-commerce and the use of food programs have been identified as effective strategies in developing sales of food products.
کلیدواژهها [English]
- Marketing
- Digital Marketing
- Digital Marketing Strategies
- Sales Development