مقاله پژوهشی
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی
طراحی مدل توسعه صادرات محصولات لبنی در چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی

علیرضا داداشی جوکندان؛ میرزاحسن حسینی؛ رحمان غفاری؛ محمد دوستار؛ فتانه پوروردی وانگاه

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 1-25

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159781

چکیده
  تحقیق حاضر دارای رویکردی آمیخته و ترکیبی(کیفی- کمی) بوده است. در بخش کیفی از روش نظریه‌پردازی داده‌بنیاد و در بخش کمی از روش معادلات ساختاری تفسیری به‌عنوان روش تحقیق استفاده شده است. ابزار این تحقیق ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
مدل ساختاری – تفسیری شناسایی عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی
مدل ساختاری – تفسیری شناسایی عوامل مؤثر بر تفکر استراتژیک بازاریابی

مونا یعقوبی زنجانی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 26-53

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159783

چکیده
  مفهوم تفکر استراتژیک و اهمیت آن در ادبیات موجود مورد بحث قرار گرفته‌است. می توان آن را به عنوان نگرش فرآیند تفکر سازمانی تعریف کرد که اقدامات هوشمند را هدایت می‌کند. هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی انجمن زادگاهی دریانی‌های تهران
عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی انجمن زادگاهی دریانی‌های تهران

سروه خضری؛ محمدتقی طغرایی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 54-66

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159788

چکیده
  انجمن‌های زادگاهی نهادهایی مردمی و خود جوش هستند که مهاجرانی که از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند به واسطه سرمایه اجتماعی بالا در آنها به تشکیل یک اجتماع محلی در قالب انجمن زادگاهی اقدام می‌کنند. که در ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
عوامل موثر بر توسعه‌ی کار آفرینی ورزشی استان اردبیل : رویکرد تحلیل (PESTEL)
عوامل موثر بر توسعه‌ی کار آفرینی ورزشی استان اردبیل : رویکرد تحلیل (PESTEL)

نیما حسن زاده؛ حامد خیرالهی میدانی؛ امیر رحیمی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 67-79

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159790

چکیده
  کارآفرینی نقش بسیار کلیدی در توسعه اقتصادی و پایدار همه جوامع دارد. به نظر می‌رسد مساله بیکاری در جامعه به اندازه‌ای کلان شده است که تنها با ایجاد بازاری جدید در اقتصاد می‌توان برای این حجم از بیکاران ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
تأثیر CRM استراتژیک، CRM عملیاتی و CRM تحلیلی بر قابلیت نوآوری
تأثیر CRM استراتژیک، CRM عملیاتی و CRM تحلیلی بر قابلیت نوآوری

مجید حیدری

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 80-91

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159792

چکیده
  امروزه بسیاری از سازمان‌ها از سیستم‌های CRM بهره می‌برند. هنگامی که یک شرکت از CRM استفاده می‌کند، قابلیت‌های سازمانی مختلفی را توسعه می‌دهد که یکی از آن‌ها، نوآوری است. از این رو، هدف این مقاله بررسی ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
پیشبینی بازدهی استارتاپ با استفاده از روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی و مدلهای اقتصادسنجی و بهینهسازی پورتفوی با استفاده از مدلهای VaR و C-VaR
پیشبینی بازدهی استارتاپ با استفاده از روشهای مبتنی بر هوش مصنوعی و مدلهای اقتصادسنجی و بهینهسازی پورتفوی با استفاده از مدلهای VaR و C-VaR

میلاد شاهواروقی فراهانی؛ امیرحسین اصفهانی؛ محمدرضا نژاد فلاتوری مقدم؛ علی رمضانی

دوره 3، شماره 2 ، شهریور 1401، صفحه 92-132

https://doi.org/10.22034/jmek.2022.159881

چکیده
  یکی از مهم ترین مفاهیم در هر اقتصادی استارتاپها هستند زیرا آنها ویژگیها و شاخصههایی مانند نوآوری، ایجاد اشتغال، افزایش بهرهوری اقتصادی و ... دارند که آنها را از سایر شرکتها متمایز میکنند. بنابراین، شناخت ...  بیشتر